Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Reumaviikon 9.-16.10.2011 aiheena turvallinen sairastaminen

Suomen Reumaliitto ry

Reumaviikon 9.-16.10.2011 aiheena turvallinen sairastaminen

Julkaistu: 06.10.2011 klo 17:15
Julkaisija: Suomen Reumaliitto ry

Suomen Reumaliitto viettää jäsenyhdistyksineen perinteistä reumaviikkoaan aiheenaan turvallinen sairastaminen. Pyörät pyörimään aluekiertue päättyy 11.10.2011 Helsinkiin. Liiton 165 jäsenyhdistystä järjestävät runsaasti tilaisuuksia eri paikkakunnilla.

Vuonna 2011 reumaviikon aiheena on liiton vuositeema Turvallinen sairastaminen - Trygghet trots sjukdom. Reuma- ja tule-sairaiden on turvallista sairastaa, kun

- sairas saa palvelut

- sairastuneen rahat riittävät

- yhdistys tarjoaa inhimillisen tuen .

Reumaviikkoa vietetään 9.-16.10.2011. Suomen Reumaliitto ja sen jäsenyhdistykset ovat viettäneet reumaviikkoa 1940-luvulta lähtien. Maailman reumapäivää on vietetty 1990-luvulta lähtien 12.lokakuuta.

Valtakunnalliset reumaviikon avajaiset pidetään Forssassa 9.10.2011 klo 13 alkaen Forssan Työväentalolla. Samalla Forssan Seudun Reuma -Tules-yhdistys viettää 60-vuotisjuhliaan. Tervetuloa!

Liiton  Pyörät pyörimään -aluekiertue päättyy Helsinkiin 11.10. klo 15.30 Kampin palvelukeskuksessa pidettävään Reumahoidon uudet suunnat –aluetapahtumaan. Tapahtumaan on yleisöllä vapaa pääsy.

Etelä-Pohjanmaan, Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan aluepäivät järjestetään 8.10.2011 Seinäjoella. Samalla Seinäjoen Reumayhdistys viettää 60-vuotisjuhliaan ja Sklerodermayhdistys kokoontuu syystapaamiseensa.

Kouvolassa järjestetään 10.10.2011 klo 17 Kouvola-talolla yleisöluento aiheesta Miten edetään lastenreuman hoidossa.

Reumaviikko on lokakuun toinen sunnuntai alkava viikko, jolloin Suomen Reumaliitto ja sen 165 yhdistystä kampanjoivat tuki- ja liikuntaelinsairaiden asioiden edistämiseksi. Jäsenyhdistykset keskittävät tilaisuuksiaan yhteiselle viikolle ja tarjoavat toimintamahdollisuuksia uusille jäsenille.

Maailman reumapäivän taustalla on eurooppalainen reumajärjestöjen yhteistyöelin EULAR. Sen jäsenjärjestöt kannustavat tänä vuonna Maailman reumapäivänä 12.10. jäseniään ja kansalaisia liikkumaan Pysy liikkeessä -tunnuksella ja pitämään siten tuki- ja liikuntaelinten kuntoa yllä.

Lisätietoja: Riitta Katko, viestintäpäällikkö, Suomen Reumaliitto ry.  puh. 040 554 6822, www.reumaliitto.fi

Teemme työtä reumasairaiden ja muiden tuki- ja liikuntaelinsairaiden asialla. Haluamme tarjota voimaa ja iloa jäsenyydestä ja tietoa kaikkien suomalaisten terveydeksi. Liitto on kansanterveys-, vammais- ja liikuntajärjestö. Liitto valvoo tule-sairaiden oikeuksia, tukee jäsenyhdistystensä työtä sekä vahvistaa sairastuneiden sosiaalista tukiverkkoa. Reumaliitto on perustettu vuonna 1947. Siihen kuuluu 165 jäensyhdistystä ja niihin 47 000 jäsentä.