Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Reumaliiton Iloa lapsen elämään -keräys jatkuu neljässä jääkiekko-ottelussa

Suomen Reumaliitto ry

Reumaliiton Iloa lapsen elämään -keräys jatkuu neljässä jääkiekko-ottelussa

Julkaistu: 09.04.2015 klo 16:11
Julkaisija: Suomen Reumaliitto ry

Vapaaehtoiset kerääjät keräävät lippaineen reumaa sairastavien lasten hyväksi neljässä jääkiekkoleijonien ottelussa. Reumaliiton Iloa lapsen elämään -keräys jatkuu 9.4 Lahdessa, 10.4.Espoossa,16.4. Tampereella ja 18.4. Helsingissä pelattavissa otteluissa.

Tshekin MM-kisoihin valmistautuva Leijona-miehistö pelaa huhtikuussa neljä ottelua kotimaassa. Ensimmäisessä otteluparissa Leijonat kohtaa Saksan, torstaina 9.4 Lahdessa  ja perjantaina 10.4.Espoossa.
Toisessa otteluparissa vastassa on Venäjä ja ottelut pelataan torstaina 16.4.Tampereella ja lauantaina 18.4.Helsingin Hartwall Arenassa.

Reumaliitto toteuttaa Suomen Jääkiekkoliiton luvalla Iloa lapsen elämään -lipaskeräyksen näissä otteluissa. Lisäksi 18.4. Hartwall Arenan Suomi-Venäjä ottelussa lastenreumaa sairastava Tarmo Rantala saa kunnian pudottaa aloituskiekon.

Suomen Reumaliiton ja sen jäsenyhdistysten toteuttama Iloa lapsen elämään –keräys tukee reumaan sairastuneiden lasten, nuorten ja heidän perheidensä elämää. Suomessa on lähes 2000 lastenreumaa sairastavaa lasta ja nuorta. Lastenreuma aiheuttaa kipua, hankaloittaa arjessa selviämistä ja vaikeuttaa lapsen liikkumista. Sairauden hoito on vaativaa ja perheenjäsenet voivat kokea pelkoa, surua, ja epävarmuutta.

Kampanjan avulla tuomme perheet yhteen, mahdollistamme vertaistuen ja tarjoamme heille hetkiä, jotka saavat sairauden unohtumaan edes hetkeksi.

Peleissä toteutettavien lipaskeräysten lisäksi kampanjaan voi lahjoittaa omassa verkkopankissa suoraan Reumaliiton lasten ja nuorten toimintaan, tili  FI51 1257 3000 5350 15, viite 10090 tai lähettämällä tekstiviestin ILO numeroon 16155 (viestin hinta 5 euroa).

Keräyksen tuotto käytetään kokonaisuudessaan reumalasten ja reumanuorten hyödyksi, tueksi ja iloksi vertaistapahtumiin. Keräys toteutetaan vapaaehtoisvoimin.

Tule kannustamaan Leijonia ja osallistu keräykseemme!

Lisätiedot: Suomen Reumaliitto ry, Tarja Pakkala, p. 0400 999 740, tarja.pakkala(at)reumaliitto.fi

Suomen Reumaliitto on valtakunnallinen järjestö, johon kuuluu 160 jäsenyhdistystä ja niihin 41 000 henkilöjäsentä. Liitto tekee työtä reuma- ja muiden tuki- ja liikuntaelinsairaiden asialla. Liitto on perustettu vuonna 1947.