Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Puuliitto ehdollisesti mukana työmarkkinoiden neuvottelutuloksessa

Puuliitto

Puuliitto ehdollisesti mukana työmarkkinoiden neuvottelutuloksessa

Julkaistu: 04.03.2016 klo 13:37
Julkaisija: Puuliitto

Puuliiton hallitus hyväksyy keskusjärjestöjen neuvotteleman kilpailukykysopimuksen työehtosopimustensa sovellutusneuvotteluiden pohjaksi sillä edellytyksin, että myös maan hallitus toimii kilpailukykysopimuksen mukaisesti, ja että SAK:n hallitus päättää hyväksyä neuvottelutuloksen 7.3 kokouksessaan. Sipilän hallituksen on poistettava kilpailukykysopimuksen mukaisesti pakkolait valmistelusta, luovuttava 1,5 miljardin leikkauksista ja veronkorotuksista sekä toteutettava veronkevennykset hallitusohjelman mukaisesti.

Puuliitto on valmis aloittamaan sovellutusneuvottelut, mutta irtaantuu sopimuksesta mikäli Sipilän hallitus ei toteuta toimiaan kilpailukykysopimuksen mukaisesti. Puuliiton hallitus edellyttää, että kaikkien sopimustensa sovellutusneuvotteluissa on päästävä liittoa tyydyttävään ratkaisuun toukokuun loppuun mennessä.

Lisätietoja: Puheenjohtaja Jari Nilosaari, puh. 0400 872 641

Puuliitto on mekaanisen metsäteollisuuden, puusepänteollisuuden, bioteollisuuden, metsä- ja metsäkonealan, venealan ja maatalousalojen työntekijöiden etujärjestö. Liittoon kuuluu noin 35 000 jäsentä.