Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » PHSOTEY tiedottaa: Pitkäaikaispysäköinti on maksutonta keskussairaalassa hoidettavana olevien pikkulasten vanhemmille

Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä

Julkaistu: 23.01.2015 klo 14:19
Julkaisija: Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä

Päijät-Hämeen keskussairaalan alueella pysäköintietuus koskee hoidettavana olevien alle 7-vuotiaiden vanhempia. Pikkulasten vanhemmille korvataan pysäköinnistä aiheutuneet kustannukset silloin, kun lapsen hoitojakso tai sarjahoito ylittää viisi päivää tai jaksoa.

Pysäköintietuus alkaa aina kalenterivuoden alusta ja kuudennesta käynnistä. Vanhempien vastuulla on pyytää vapaakortti lasta hoitavan yksikön hoitajilta. Kortti on voimassa vuoden kerrallaan. Henkilökuntaan kuuluva henkilö leimaa kortin aina siinä yksikössä, missä hoito tapahtuu. Hoitohenkilökunta opastaa ja neuvoo vanhempia tarvittaessa.

Pahoittelemme, että uuden etuuden käyttöönotto viivästyi vuodenvaihteesta, sillä laitetoimitus kesti arvioitua pidempään.
Tarkoitukseen tilatuista leimauslaitteista viisi on saatu käyttöön loppuviikosta. Ne on sijoitettu lastentautien osasto 12:lle ja 13:lle, lasten psykiatrian osastolle, kuntoutustutkimusyksikköön ja fysiatriaan (1.krs).

Loput sijoitetaan lastentautien poliklinikalle, lasten psykiatrian poliklinikalle, lasten neurologian yksikköön ja toiseen fysiatrian yksikköön (5.krs). Toistaiseksi laitteita käytetään yhteisesti, kunnes kaikki laitteet on saatu maahantuojalta.

Ohje vanhemmille löytyy yhtymän verkkosivuilta lastenosaston kohdalta. Suora osoite sivulle:

Päijät-Hämeen suurin sosiaali- ja terveysalan palveluntuottaja ja työnantaja. Intohimona hyvinvointi. Potilaan ja asiakkaan etu edellä www.phsotey.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki