Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Pelastakaa Lapset ry muistuttaa: lapsen oikeudet pätevät myös internetissä

Pelastakaa Lapset ry

Pelastakaa Lapset ry muistuttaa: lapsen oikeudet pätevät myös internetissä

Julkaistu: 08.02.2016 klo 13:20
Julkaisija: Pelastakaa Lapset ry

Pelastakaa Lapset ry nostaa keskusteluun lapsen oikeuksien merkityksen internetissä julkaisemalla materiaalia kasvattajien ja lasten ja nuorten käyttöön. Materiaali tarjoaa hyödyllistä tietoa yksityisyydensuojasta, turvallisuudesta ja oikeudesta tehdä valintoja netissä.

– Netti ja teknologia ovat tärkeitä asioita lasten ja nuorten elämässä. Meidän aikuisten vastuulla on pitää huolta siitä, että lapset ja nuoret voivat käyttää nettiä tietoisesti ja turvallisesti. Mediataitoviikolla järjestämme nuorille monenlaista toimintaa teemakeskusteluista Periscope-lähetyksiin, kertoo yhteisömanageri Netta Vahteri Pelastakaa Lapset ry:stä.

Kansallista mediataitoviikkoa vietetään 8 - 14.2. Mediataitoviikon teema vuonna 2016 on “Parempi netti virtaa meistä”. Teema muistuttaa sekä netin ja digitaalisen median tuomista valtavista mahdollisuuksista että vastuusta, jota meidän tulee kantaa viestiessämme toistemme kanssa.

Lataa Oikeutesi tehdä valintoja netissä –materiaali

Katso iRights – oikeutesi netissä -video

Mediataitoviikko on mediakasvatuksen teemaviikko, jonka tavoitteena on kehittää lasten ja nuorten mediataitoja sekä vahvistaa aikuisten valmiuksia mediakasvatukseen. http://mediataitokoulu.fi/

Pelastakaa Lapset ry on kansalaisjärjestö, joka edistää lapsen oikeuksien toteutumista Suomessa ja maailmalla. Lapset ja digitaalinen media -yksikkö pyrkii turvaamaan ja edistämään lasten asemaa ja oikeuksia internetin ja muun digitaalisen median luomien erityisten haasteiden suhteen. www.pelastakaalapset.fi