Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Muistutus: Vanhushoivaraportin julkistaminen 27.3.

Kalevi Sorsa -säätiö

Muistutus: Vanhushoivaraportin julkistaminen 27.3.

Kutsu.
Julkaistu: 24.03.2015 klo 09:30
Julkaisija: Kalevi Sorsa -säätiö

Aika: Perjantai 27.3. klo 9.00-10.30
Paikka: Kirjasto 10 (Elielinaukio 2 G, 00100 Helsinki)

Väki vanhenee, hoito huononee ja kulut kasvavat. Huoltosuhteen heikentyminen pakottaa miettimään tulevaan varautumista sekä palvelujärjestelmän kestävyyden että hoivan laadun kannalta.

Kuka tuottaa palvelut? Kenen on vastuu? Mikä on sopiva työnjako yksityisen ja julkisen välillä? Miten määritellään valtion hoivalupaus? Kuinka turvataan palveluiden yhdenvertaisuus? Millä tämä kaikki rahoitetaan?

Näihin ja moniin muihin kysymyksiin etsitään vastauksia perjantaina 27.3. julkaistavassa Kalevi Sorsa -säätiön ja Finanssialan Keskusliiton tuottamassa raportissa Yhteistä ja yksityistä varautumista – vanhusten hoivan tulevaisuus. Raportin ovat kirjoittaneet OTT Laura Kalliomaa-Puha Kelan tutkimusosastolta ja professori Olli Kangas Uppsalan yliopistosta.

Raporttia kommentoimassa ovat kansanedustajat Arja Juvonen (ps.), Sanna Lauslahti (kok.) ja Päivi Lipponen (sd.).

Tapahtuma on kaikille avoin ja maksuton. Ilmoittautumiset pyydämme viimeistään keskiviikkona 25.3. osoitteeseen info@sorsafoundation.fi.

Antti Kaihovaara
Projektitutkija
antti.kaihovaara@sorsafoundation.fi

Kalevi Sorsa -säätiö on sosialidemokraattinen ajatuspaja.