Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » MUISTUTUS: Esittelyssä viisi tuhoisaa talousmyyttiä – tervetuloa kirjanjulkistamistilaisuuteen

Vastapaino

Julkaistu: 18.04.2016 klo 08:15
Julkaisija: Vastapaino

Vaviskaa, myytit – vaihtoehtoja on!

Torstaina 21.4. klo 14 julkistetaan taloustieteilijä Christer Lindholmin uutuusteos Viis taloudesta! 5 myyttiä, jotka romuttavat hyvinvoinnin. Julkistamistilaisuus pidetään Kirjasto 10:ssa (Elielinaukio 2 G, Helsinki).

Teos on selkeä, helppolukuinen ja hauska opas talouskeskusteluun. Tilaisuudessa Christer Lindholm esittelee viisi talousmyyttiä, jotka on keksitty heikentämään taloudellista demokratiaa. Hän kertoo, kenen etu on asettaa talouskasvu ja hyvinvointi vastakkain.

Tervetuloa tilaisuuteen!

Christer Lindholm
Viis taloudesta! 5 myyttiä, jotka romuttavat hyvinvoinnin
Vastapaino 2016

Viis taloudesta! on selkeä, helppolukuinen ja hauska opas talouskeskusteluun. Se paljastaa, mitkä voimat vaikuttavat keskustelun takana ja miksi talouskasvua pidetään yllä jopa hyvinvoinnin kustannuksella.

Viis taloudesta! pureutuu myytteihin, jotka on keksitty heikentämään taloudellista demokratiaa. Nämä uusliberalistiset myytit korostavat vapaiden markkinoiden ylivertaisuutta ja peräänkuuluttavat valtion vallan rajoittamista. Uusliberalismista on pyritty tekemään ainoa mahdollinen talouspolitiikan vaihtoehto. Tämä kirja kertoo, miksi se ei sitä ole.

Christer Lindholm on kauppatieteiden tohtori ja taloustieteen tutkija.

Tekijän yhteystiedot:

clindhol@abo.fi