Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Mediakutsu – Punainen Sulka 2017 -kampanja kelpo keräysvauhdissa

Suomen Lions-liitto ry

Mediakutsu – Punainen Sulka 2017 -kampanja kelpo keräysvauhdissa

Julkaistu: 23.05.2016 klo 12:39
Julkaisija: Suomen Lions-liitto ry

2017 tekoa nuorten hyväksi

Punainen Sulka 2017 -kampanja kelpo keräysvauhdissa

Tervetuloa Suomen Lions-liiton tiedotustilaisuuteen ja lounaalle

Turun Logomoon 27.5.2016 klo 11

Köydenpunojankatu 14, 20100 Turku

Punainen Sulka 2017 logoSuomen Lions-klubit aikovat 30.6.2017 mennessä kerätä Punainen Sulka 2017 –kampanjallaan viisi miljoonaa euroa nuorten hyväksi Suomessa. Tiedotustilaisuudessa selviää, miten 19.3.2016 käynnistynyt keräys on tähän mennessä onnistunut sekä miten varoja käytännössä kootaan ja suunnataan varsinaiseen kohteeseensa.
Tilaisuus järjestetään Suomen Lions-liiton vuosikokouksen yhteydessä. Paikalla tiedotustilaisuudessa ovat myös kansainvälisen Lions-organisaation LCI:n 2. varapresidentti Naresh Aggarwal,  Suomen Lions-liiton puheenjohtaja Jari Rytkönen, kansainvälinen johtaja Jouko Ruissalo, viestintäjohtaja Raimo Paappa sekä Punaisen Sulan 2017 viestintävastaava Harri Ala-Kulju. Hyvin keräystavoitteessaan onnistuneen lionsklubin LC Eura/Muinasten presidentti Johanna Perttu kertoo, mitä onnistumiseen vaaditaan. Keräyksen yhteistyökumppaneita edustaa Saara Nykänen Suomen Partiolaisista.

Tilaisuuden juontaa lion, tuottaja Ann-Mari Rannikko.
Liitteessä sekä verkkosivuilla www.punainensulka.fi on lisätietoja Punainen Sulka 2017 –keräyksestä.

Lions – Monta tapaa tehdä hyvää
Lionstoiminta on lionsklubeissa tehtävää vapaaehtoistyötä omalla paikkakunnalla sekä yhdessä muiden lionsklubien kanssa kotimaassa ja kansainvälisesti. Suomessa toimii 935 lionsklubia, joissa on yhteensä noin 25 000 jäsentä. Euroopassa klubeja on 9 600 ja maailmanlaajuisesti 46 000. Niissä toimii yhteensä 1 370 000 lionia.

Lisätietoja Suomen Lions-liitosta

Jari Rytkönen
Suomen Lions-liiton puheenjohtaja 2015-2016
MD 107 Finland,
Council Chairperson 2015-2016

NSR Council Chairperson 2015-2016

Nousutie 22, 41210 Jokihaara

Mobile: +358 45 3534933
jari.rytkonen@lions.fi
lions.jari@rytkonen.cc
www.lions.fi

Punainen Sulka 2017 –keräyksestä

Harri Ala-Kulju

Keräyksen viestintävastaava

harri.ala-kulju@lions.fi

Lions Clubs International on maailman suurin palveluklubien järjestö. Siihen kuuluu 1,4 miljoonaa jäsentä 210 maassa ja noin 46 000 Lions-klubissa. Lionit tekevät vuodessa 100 000 000 työtuntia vapaaehtoistyötä ja jakavat avustuksina 1 000 000 000 Yhdysvaltain dollaria koko maailmassa. Suomessa on 935 Lions-klubia, joissa on jäseninä lähes 25 000 naista ja miestä. He auttavat kotiseutuaan, kotimaataan ja maailmaa n. 5 miljoonan euron arvosta vuodessa.

Lionismin tavoitteena on kasvattaa suvaitsevaisuuteen ja kansainväliseen yhteisymmärrykseen, yhdistää lioneita ja klubeja ystävyyteen ja toimintaan kotiseudun, kotimaan ja koko kansainvälisen yhteisön hyväksi. Lionsjärjestön erityiskohteena on Helen Kellerin kannustamana näönsuojelu. Leijonien näönsuojeluaktiviteeteissa on mm. syntynyt valkoinen keppi.