Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Maailman Osteoporoosipäivä Kokkolassa to 20.10.2016

Suomen Luustoliitto

Maailman Osteoporoosipäivä Kokkolassa to 20.10.2016

Julkaistu: 12.10.2016 klo 16:15
Julkaisija: Suomen Luustoliitto

400 000 suomalaista sairastaa osteoporoosia ja saman verran sen esiastetta osteopeniaa: yhteensä 800 000 suomalaisen luut ovat heikossa kunnossa! Osteoporoosi aiheuttaa suomalaisille noin 40 000 murtumaa vuodessa. Joka kolmas nainen ja joka viides mies saa viidenkymmenen ikävuotensa jälkeen osteoporoosiperäisen luunmurtuman.

• Osteoporoosi – sairaudesta ja hoidosta.

Puhujana on luustokuntoutuja Olavi Ström. Tilaisuudessa jaetaan esitteitä ja Luustotieto-lehtiä asiasta kiinnostuneille. Kokkolan kaupungin Koivuhaan kirjasto klo 12.00–14.00.

• Luustoterveellinen ravinto.

Aiheesta kertoo diplomiravintoneuvoja Virpi Hoffrén. Tämän jälkeen on tarjolla luustoterveellinen ateria sekä pieni runollinen jumppahetki. Osallistujia pyydetään pukeutumaan valkoiseen paitaan Maailman Osteoporoosipäivän kunniaksi. Oppilasravintola Kokkolinna klo 16.00 alkaen.

Lisätietoja: Kokkolanseudun Luustoyhdistys ry, puheenjohtaja Aira Hirvikoski
p. 050 331 0274 tai aira.hirvikoski@hotmail.com

Suomen Luustoliitto ry on valtakunnallinen kansanterveys-, potilas- ja liikuntajärjestö, joka yhdessä jäsenyhdistystensä kanssa edistää kansalaisten luustoterveyttä ja yleistä hyvinvointia. Luustoliiton tarkoituksena on lisätä tietoutta luustosta sekä yhteistyössä eri toimijoiden kanssa vähentää osteoporoosin, kaatumisten ja luunmurtumien ilmaantuvuutta. Luustoliitto pyrkii turvaamaan luustokuntoutujille varhaisen tutkimuksen, hyvän hoidon ja toimivan kuntoutuksen.