Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Liedon hyvinvointipäivissä etsitään keinoja maatilojen talousongelmien taklaamiseen

Mela

Julkaistu: 01.12.2015 klo 14:48
Julkaisija: Mela

Kuluva vuosi on ollut maatalousyrittäjille poikkeuksellisen vaikea. Yrittäjiä ovat koetelleet niin Venäjän pakotteet ja laskeneet tuottajahinnat kuin tukipolitiikka ja uusi ohjelmakausi. Satoon liittyen erityisiä ongelmia on tuonut myöhäinen kevät ja sateinen ja kylmä kesä. Monet tilat ovat ajautuneet taloudelliseen ahdinkoon. Eurojen vähetessä myös oma hyvinvointi voi olla koetuksella ja uupuminen uhkaa helpommin.

Mela ja MTK-Varsinais-Suomi järjestävät Liedossa maatalousyrittäjille hyvinvointipäivän ”Miten jaksat, millä maksat”. Päivän teemana on pureutua tämän syksyn haasteisiin etsimällä keinoja sekä maksuvalmiuden ylläpitämiseen ja talouden hallintaan että stressin ja henkisen kuormituksen hallintaan.

Paikalla ovat pankin ja ProAgrian edustajat kertomassa talouden hallinnasta ja suunnittelusta. Henkisen kuormituksen ja stressin hallintaan opastaa tunnettu kirjailija-psykoterapeutti Katriina Järvinen.

Tilaisuus: ”Miten jaksat, millä maksat?” Liedon kunnantalon valtuustosalissa keskiviikkona 2.12. kello 9.15–15.10
Tilaisuus on tarkoitettu maatalousyrittäjille. Myös median edustajat ovat tervetulleita tilaisuuteen.

Tilaisuuden ohjelma Melan nettisivulla: https://www.mela.fi/sites/default/files/tiedostot/tyohyvinvointi/Tapahtumakalenteri/Hyvinvointipaivat_2015/lieto_20151202_korjattu.pdf

Lisätiedot:
Työhyvinvointitiimin vetäjä Pirjo Saari, Mela, pirjo.saari@mela.fi, puh. 0400 341 390
Aluepäällikkö Aino Launto-Tiuttu, MTK-Varsinais-Suomi, aino.launto-tiuttu@mtk.fi puh. 040 557 0736

Mela hoitaa maatalousyrittäjien, kalastajien, poronhoitajien ja apurahansaajien lakisääteistä sosiaaliturvaa. Eläke- ja tapaturmavakuutusten lisäksi Mela vastaa maatalouslomituksesta ja työturvallisuusasioista. Melan asiakkaina on 68 000 maatalousyrittäjää, 3 000 apurahansaajaa ja 130 000 eläkkeensaajaa.

www.mela.fi