Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Laptuote-säätiölle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki

Suomalaisen Työn Liitto

Laptuote-säätiölle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki

Julkaistu: 06.10.2014 klo 14:11
Julkaisija: Suomalaisen Työn Liitto

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Lappeenrannassa toimivalle Laptuote-säätiölle Yhteiskunnallinen yritys -merkin. Säätiö kehittää ja järjestää työtoimintaa, työhönvalmennusta, kuntoutusta, koulutusta ja muita tukipalveluja heikossa työmarkkina-asemassa oleville henkilöille, joita ovat muun muassa syrjäytymisuhanalaiset nuoret, pitkäaikaistyöttömät, vajaakuntoiset ja maahanmuuttajat.

– Yhteiskunnallinen yritys -merkkiä voidaan myöntää yrityksille, joiden ensisijainen tavoite on ratkaista yhteiskunnallisia tai ekologisia ongelmia, ne käyttävät myös vähintään puolet voitostaan tähän. Laptuote-säätiö tuottaa yhteiskunnallisen missionsa mukaisesti palveluja edistämään asiakkaiden työllistymis- ja koulutusmahdollisuuksia, kertoo Yhteiskunnallinen yritys -merkin kehityspäällikkö Kimmo Nekkula Suomalaisen Työn Liitosta.

– Meillä olikin jo aika hakea Yhteiskunnallisen yrityksen merkkiä, jolla voimme osoittaa helposti työmme yhteiskunnallisen arvon, toimintamme korkean laadun ja vaikuttavuuden. Yhteiskunnallinen yritys- merkki luo osaltaan toiminnallemme mainearvoa, joka auttaa meitä kehittämään toimintaamme suhteessa sidosryhmiin ja tuottamiamme palveluja asiakasryhmiemme parhaaksi. Uskomme olevamme merkin arvoisia, toimitusjohtaja Mirja Laine sanoo.

Mirja Laine, toimitusjohtaja, Laptuote-säätiö, 0405211985, Mirja.Laine@laptuote.fi

Kimmo Nekkula, kehityspäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto, 050 570 4893, kimmo.nekkula@avainlippu.fi

Suomalaisen Työn Liitto on asiantuntijaorganisaatio, jonka tehtävänä on edistää suomalaisen työn arvostusta ja menestystä. Liitto hallinnoi suomalaisen työn puolesta toimivia merkkejä ja verkkopalveluita. Vuonna 1912 perustetulla liitolla on 2518 yritys- tai yhteisöjäsentä. www.avainlippu.fi

Suomalaisen Työn Liiton Yhteiskunnallinen yritys -merkin saaneet yritykset ratkovat liiketoiminnallaan yhteiskunnallisia tai ympäristöongelmia. Ne käyttävät suurimman osan voitostaan yhteiskunnallisen tavoitteensa edistämiseen. Lista kaikista Yhteiskunnallinen yritys -merkin käyttöoikeuden saaneista yrityksistä löytyy liiton kotisivuilta http://www.avainlippu.fi/liiton-merkit/yhteiskunnallinen-yritys/yhteiskunnalliset-yritykset