Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Lähetysjohtaja Pekka Mäkipää rohkaisi intorealismiin ajankohtaispuheenvuorossaan

Lähetysyhdistys Kylväjä ry

Julkaistu: 13.06.2015 klo 17:44
Julkaisija: Lähetysyhdistys Kylväjä ry

Lähetysyhdistys Kylväjän lähetysjohtaja Pekka Mäkipää piti odotetun ajankohtaispuheenvuoronsa tänään Lähetyksen kesäpäivillä Kauniaisissa. Kuulijoita oli paikalla paljon. Mäkipää rohkaisi puheessaan intorealismiin inhorealismin sijaan, vaikka evankeliumista tietämättömien määrä on kasvanut 2,1 miljardiin.

- Kylväjän ykköstavoite on elää ja tehdä työtä evankeliumista tietämättömien ihmisryhmien keskuudessa, Mäkipää totesi.

Suomessa tehtävän maahanmuuttajatyön suhteen Kylväjä suuntaa katseensa kirkon seurakuntiin, hiippakuntiin ja valmisteilla olevaan kirkon lähetysstrategiaan:

- Löytyykö valmiuksia ja halua resursoida ja rekrytoida työntekijöitä maahanmuuttajien ja pakolaisten pariin siten, että raamatunopetusta ja diakonista toimintaa järjestetään ja evankeliumi Jeesuksesta on luontevasti esillä ja tarjolla, Mäkipää pohti.

Kylväjä on Suomen evankelisluterilaisen kirkon lähetysjärjestö, joka lähettää lähetystyöntekijöitä erityisesti sinne, missä on vähän tai ei lainkaan kristittyjä ja kirkkoja. Kylväjä sitoutuu kokonaisvaltaiseen lähetysnäkemykseen, johon kuuluu evankeliumin julistaminen sekä yhteisöjen elinolosuhteiden kohentamiseen ja kestävään kehitykseen tähtäävä palvelu.