Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » KVS:n keskustelu vihapuheesta maanantaina 11.7. Porissa

Kansanvalistusseura

KVS:n keskustelu vihapuheesta maanantaina 11.7. Porissa

Julkaistu: 07.07.2016 klo 09:00
Julkaisija: Kansanvalistusseura

Julkinen keskustelu on viime aikoina kärjistynyt. Vihapuhe on lisääntynyt erityisesti sosiaalisessa mediassa. Kansanvalistusseura etsii rakennuspalikoita sivistyneeseen keskustelukulttuuriin Porin SuomiAreenalla.

− Vihapuhe on pelottavaa ja vaikeaa, mutta myös huutoa, johon on vastattava. Vastattava vakavasti ja rakentavasti rakkaudella ‒ ja sivistyneesti. Kuullen, kuunnellen ja rajoja asettaen, kertoo Kansanvalistusseuran (KVS) toimitusjohtaja Pirkko Ruuskanen-Parrukoski.

Miten rakentaa sivistynyttä keskustelukulttuuria, jossa ketään ei vaienneta, mutta jossa sanomisesta otetaan vastuu? Miten rakentaa dialogia eri mielipiteiden välille ilman, että normalisoidaan vihapuhetta? Miten ja kenen vastuulla on vihapuheen kitkeminen? Näitä asioita pohditaan #VihaRakkausSivistys – kohti rakentavaa keskustelukulttuuria -tilaisuudessa, joka järjestetään Puuvillan kauppakeskuksen lavalla maanantaina 11.heinäkuuta 2016 klo 11:45.

Keskustelijoina ovat bloggari Vesa Linja-aho, sarjakuvataiteilija Warda Ahmed, europarlamentaarikko ja KVS:n hallintoneuvoston puheenjohtaja Sirpa Pietikäinen, köyhyyttä tutkiva Maria Ohisalo sekä Kansalaisopistojen liiton toiminnanjohtaja Jaana Nuottanen. Tilaisuuden juontaa toimittaja Maryan Abdulkarim.

Tilaisuus on kaikille avoin ja keskusteluun voi myös ottaa osaa Twitterissä tunnisteilla #VihaRakkausSivistys ja #VRS.

Taustoita tietosi Soulin jutuilla:

Tapahtuma verkossa

Lisätiedot: toimitusjohtaja Pirkko Ruuskanen-Parrukoski, 050 563 4671, pirkko.ruuskanen-parrukoski@kvs.fi

KANSANVALISTUSSEURA – sivistys on yhteiskunnan tärkein arvo.