Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » KidsRock – Pelastakaa Lapset ry:n 90-vuotisjuhlakonserttikiertue

Pelastakaa Lapset ry

KidsRock – Pelastakaa Lapset ry:n 90-vuotisjuhlakonserttikiertue

Julkaistu: 05.06.2012 klo 11:00
Julkaisija: Pelastakaa Lapset ry

Pelastakaa Lapset ry täyttää tänä vuonna 90 vuotta ja juhlii pitkää taivaltaan työssään lasten puolesta maanlaajuisen KidsRock 2012 -konserttikiertueen merkeissä. Juhlavuotta vietetään teemalla: Pelastakaa Lapset ensin.

Lastensuojelun tarve on viime vuosina kasvanut voimakkaasti. Suomessa on yli 17 000 lasta ja nuorta sijoitettuna kotiensa ulkopuolelle.

”Nyky-yhteiskunnassa vallitsevat vahvasti taloutta painottavat, kovat arvot. Aikuisten maailma pyörii rahan, talouden, työelämän paineiden ja kiireen ehdoilla. Monesti lapsi unohtuu ja jää huolineen yksin. Siksi haluamme viettää juhlavuottamme teemalla: Pelastakaa Lapset ensin. Jos rakentaisimme yhdessä maailman, jossa lapsilla on hyvä olla, meillä kaikilla olisi hyvä olla”, järjestön pääsihteeri Hanna Markkula-Kivisilta vetoaa.

Juhlavuoden kunniaksi järjestetään konsertit viidessä kaupungissa: Oulu, Jyväskylä, Tampere, Turku ja Helsinki. Konserttikiertue huipentuu 2.12. Helsingin Kaapelitehtaalla järjestettävään konserttiin, joka taltioidaan ja esitetään Nelosella 22.12. klo 19 - 20.30. Konserttituotot ohjataan lasten hätäapurahastoon, jolla tuetaan haavoittuvassa oloissa eläviä lapsia ja nuoria sekä kotimaassa että maailmalla. Kotimaassa hätäapurahastolla tuetaan muun muassa kriisin tai vaikean elämäntilanteen kohdanneita lapsia ja lapsiperheitä. Rahaston tuella Pelastakaa Lapset myös avaa mm. kouluja maailmalla, suojelee lapsia väkivallalta ja jakaa hätäapua katastrofien jälkeen.

KidsRock 2012-konserttikiertue

4.11.                                    Oulu                                   Madetoja-sali

17.11.                                  Jyväskylä                             Paviljonki

18.11.                                  Tampere                             Pakkahuone

25.11.                                  Turku                                  Caribia Areena

2.12.                                    Helsinki                              Kaapelitehdas

Konserttikiertue toteutetaan yhdessä Warner Music Liven kanssa ja konserttien artisteina ovat Anna Abreu, Anna Puu, Antti Tuisku sekä Warnerin yllätysartisti yhdessä KidsRock Housebändin kanssa. Konsertit alkavat klo 15, Helsingin konsertti alkaa klo 17.

Konserttien kohderyhmä on ensisijaisesti 7-15 -vuotiaat lapset ja heidän perheensä.

Konserttilippujen hinta on 29 euroa/aikuinen ja 19 euroa/ alle 15-vuotias lapsi. S-etukortilla konserttilipuista 2 euron etu ja liput välittää Lippupalvelu Oy.

KidsRockin suojelija

Tasavallan presidentin puoliso Jenni Haukio, joka toimii myös Pelastakaa Lapset ry:n kunniapuheenjohtajana, suojelee KidsRock-konserttikiertuetta.

Pelastakaa lapset ry:llä on pitkä historia yhteistyössä presidentin puolisoiden kanssa, jotka ovat kautta aikojen toimineet järjestön kunniapuheenjohtajina. Järjestön perusti vuonna 1922 tasavallan presidentin puoliso Ester Ståhlberg.

KidsRock 2012 yhteistyökumppanit

KidsRockin pääyhteistyökumppanina on Suomen Lähi- ja Perushoitajaliitto SuPer. Mediayhteistyökumppaneina ovat Nelonen Media, Iltasanomat ja terve.fi sekä S-etukortti.

Konsertit tuottaa Eventia Oy yhdessä Akun Tehtaan Eppu Normaali Oy:n sekä Warner Music Liven  kanssa.

www.kidsrock.fi

Carita Päivänen, viestintäpäällikkö, Pelastakaa Lapset ry, puh. 040 535 8221, carita.paivanen@pelastakaalapset.fi

Hanna Markkula-Kivisilta, pääsihteeri, Pelastakaa Lapset ry, puh. 050 462 1148,

hanna.markkula-kivisilta@pelastakaalapset.fi