Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » IntoPajat ry:lle myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki

Suomalaisen Työn Liitto

IntoPajat ry:lle myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki

Julkaistu: 11.06.2015 klo 08:00
Julkaisija: Suomalaisen Työn Liitto

Imatralla toimivalle IntoPajat ry:lle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkin käyttöoikeus osoituksena liiketoiminnallisten ja yhteiskunnallisten tavoitteiden onnistuneesta yhdistämisestä.

Yhteiskunnallisia yrityksiä voi toimia millä tahansa toimialalla yritysmuodosta riippumatta. Suomalaisen Työn Liiton myöntämä Yhteiskunnallinen yritys -merkki auttaa tunnistamaan nämä yritykset luotettavasti. Yhteiskunnallinen yritys -merkin voi saada yritys, joka on perustettu tuottamaan yhteiskunnallista hyvää ja joka käyttää suurimman osan voitostaan yhteiskunnallisen tai ympäristöongelman ratkaisemiseen. Tärkeää on myös liiketoiminnan yhteiskunnallisten vaikutusten osoittaminen ja toiminnan avoimuus: yritysten on määriteltävä yhteiskunnallinen tavoitteensa sekä voiton käyttötapansa yhtiöjärjestyksessään tai säännöissään.

- Yhteiskunnallinen yritys -merkillä haluamme viestiä asiakkaille ja sidosryhmille, että toiminnassamme keskeistä on välittäminen ja rinnalla kulkeminen. Vaikeassa elämäntilanteessa ja epäonnistumistenkin jälkeen on tärkeää, että annetaan uusi mahdollisuus, luotetaan, tuetaan, kannustetaan elämässä eteenpäin ja ennen kaikkea kuunnellaan. Yhteiskunnallinen yritys -merkillä voimme kertoa, että toiminta on todistettavasti laadukasta, avointa ja vaikuttavaa. Pitkäjänteisellä työllä pyrimme etsimään ratkaisuja ja vaikuttamaan yhteiskunnallisiin ongelmiin ja epäkohtiin, toteaa IntoPajat ry:n toiminnanjohtaja Mika Salminen

- Yhteiskunnallinen yritystoiminta tarjoaa uudenlaisen näkökulman pohdittaessa suomalaisen hyvinvointivaltion tulevaisuutta. Ylätason rakenteisiin keskittymisen rinnalla moniin suomalaisen yhteiskunnan muutosten aiheuttamiin ongelmiin löytyy ratkaisuja paikallisesta tekemisestä. IntoPajat on toiminut jo vuodesta 1998 aktiivisesti ja monipuolisesti työpajatoiminnan sekä yksilö- ja ryhmäpalveluiden parissa ja edistänyt näin monen nuoren työllistymismahdollisuuksia toteaa Brand Manager Niina Ollikka Suomalaisen Työn Liitosta.

Lisätietoja

Mika Salminen, Toiminnanjohtaja, IntoPajat ry, 040 538 1860, mika.salminen@intoatyosta.fi

Niina Ollikka, Brand Manager, Suomalaisen Työn Liitto, 040 674 8773, niina.ollikka@avainlippu.fi

Suomalaisen Työn Liitto on asiantuntijaorganisaatio, jonka tehtävänä on edistää suomalaisen työn arvostusta ja menestystä. Liitto hallinnoi suomalaisen työn puolesta toimivia merkkejä ja verkkopalveluita. www.suomalainentyo.fi