Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Hengitysliiton liittovaltuusto valitsi uuden hallituksen

Hengitysliitto

Hengitysliiton liittovaltuusto valitsi uuden hallituksen

Julkaistu: 24.01.2015 klo 12:58
Julkaisija: Hengitysliitto

Hengitysliiton uusi liittovaltuusto kokoontui 24.1.2015 ja valitsi liittohallituksen seuraavaksi nelivuotiskaudeksi.

Hengitysliiton liittohallituksen uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Tuula Toljamo Rovaniemeltä ja varapuheenjohtajaksi Jari Kämäräinen Espoosta. Liittovaltuuston puheenjohtajaksi valittiin Reijo Salli Varkaudesta ja varapuheenjohtajaksi Kaija Hauta-aho Seinäjoelta.

Liittohallituksen jäseniksi valittiin Arto Alanko Vantaalta, Anne Holmbäck Kokkolasta, Maija Kaverinen Lieksasta, Seppo Koivumäki Tampereelta, Marjatta Kärki-Tikkanen Simpeleeltä, Ari Laitinen Raumalta, Osmo Tirkkonen Kuopiosta, Aira Vedenpää-Kakkori Kokkolasta ja Aila Väisänen Muhokselta.

Hengitysliiton uusi puheenjohtaja lääketieteen tohtori Tuula Toljamo on Lapin keskussairaalan keuhkosairauksien ylilääkäri. Hän oli Hengitysliiton liittohallituksessa jo edellisellä kaudella.

Hengitysliitto edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää. Liiton 97 jäsenyhdistyksen toiminnassa on mukana noin 30 000 hengityssairasta ja heidän läheistään.

Hengityssairaudet koskettavat miljoonaa suomalaista. Suurimpia ryhmiä ovat astmaa, keuhkoahtaumatautia, kroonista keuhkoputkentulehdusta ja uniapneaa sairastavat. Rakennusten lisääntyneet home- ja kosteusvauriot ovat kasvattaneet sisäilmasta sairastuneiden määrää. Hengitysliitto toimii sen puolesta, että jokainen voisi hengittää terveellistä ilmaa.

Hengitysliitto tuottaa järjestötoiminnan lisäksi kuntoutus-, koulutus- ja työllistämispalveluja kaikille suomalaisille. Kuntoutuspalveluja tuotetaan Vervessä, ammatillista erityisopetusta Luovissa ja työllistämispalveluja Kovak Oy:ssä ja Sytyke-Centressä.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki