Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » HelsinkiMission lehti: laajennamme lastensuojeluun

HelsinkiMissio

HelsinkiMission lehti: laajennamme lastensuojeluun

Julkaistu: 21.03.2012 klo 14:21
Julkaisija: HelsinkiMissio

HelsinkiMission vuoden ensimmäinen lehti tarttuu erityisen vahvasti syrjäytymisen ja yksinäisyyden teemaan. Teemaa käsitellään niin 20 vuotta sitten aloitetun nuorten kriisityön ja nuorten syrjäytymisen näkökulmista kuin järjestön tänä vuonna alullepaneman ennaltaehkäisevän lastensuojelun teeman kautta.

HelsinkiMission toiminnanjohtaja Olli Valtonen kertoo yllättävän tosiasian, "Suomi on lastensuojelussa maailman laitosvaltaisin maa." Järjestö lähtee hakemaan vapaaehtoisia tuomaan apua lapsiperheille ja katkaistakseen syrjäytymisen polun alun jo ensi metreillä. Tuoreesta Pelastakaa sukupolvi -kansanliikkeestä voi lukea sivulta 8.

Lehden voi lukea sähköisenä osoitteessa http://www.e-julkaisu.fi/helsinkimissio/2012-1/

Sivuilta löytyy myös juttu taiteilijan yksinäisyydestä; siinä on äänessä Tuure Kilpeläinen. Nuorten kriisityön Sydänmaanlakan ja Raappana-Jokisen ajausten kautta tuodaan arkineuvoja nuorten osallistamiseen. YLEn Tyttö-Kakolan psykologi Stoat kertoo tyttöväkivallan taustoista ja seksuaalipsykologi ja -neuvoja Juha Kilpiä ja Susanna Ruuhilahti analysoivat tyttöjen seksuaalisuuteen liittyviä haasteita vuonna 2012.

Lehteä voi myös tilata paperisena piia.talja@helsinkimissio.fi

Lisätietoja ja median yhteydenotot: viestintäpäällikkö Helena Hulkko, helena.hulkko@gmail.com, 050 582 22 11

HelsinkiMissio on sosiaalialan järjestö, joka toimii seniorityön, nuorten kriisityön ja erityisryhmien parissa. Järjestön missiona on haastaa kaikki suomalaiset taistelemaan unohdettujen puolesta - yksinäisyyttä vastaan. Järjestö toimii pääosin pääkaupunkiseudulla noin 90 työntekijän ja yli 1600 koulutetun vapaaehtoisen voimin. Sen toimintaa rahoittavat yksityislahjoittajat, yritykset, säätiöt, Helsingin kaupunki sekä RAY.