Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Förändringar som användarna önskat har gjorts i FPA:s e-tjänst

Kela

Förändringar som användarna önskat har gjorts i FPA:s e-tjänst

Pressmeddelande.
Publicerad: 17.05.2016 kl. 13:32
Utgivare: Kela

Lördagen den 14 maj gjordes en uppdatering av FPA:s e-tjänst som gör det möjligt att skicka större filer än tidigare via e-tjänsten. Användarna kan nu till sina ansökningar lägga till bilagor som är högst 5 MB.

Bilagor behövs ofta till en förmånsansökan för att FPA ska kunna bedöma om den sökande har rätt till en viss förmån, eller för beräkningen av beloppet. Det går bra att ta ett fotografi med telefonen av den bilaga som behövs och skicka det till FPA via e-tjänsten. Tidigare kunde man skicka bilagor som var högst 2 MB.

Smarttelefonerna och speciellt deras kameror har under de senaste åren utvecklats och blivit så högklassiga, att filstorleken på bilderna ofta är större än 2 MB. I och med att maximistorleken nu ökas är det enklare än tidigare att skicka bilder tagna med telefonen. Inte ens bilder av hög kvalitet behöver minskas separat med ett bildbehandlingsprogram.

Närmare information för kunderna:

På nätet: fpa.fi/etjanst

Närmare information för medierna:
FPA, Utvecklingstjänster

chef för enheten för kundrelationssystem Sami Koponen, tel. 040 160 3606

fornamn.efternamn@fpa.fi

Upptäck resten av företagets pressmaterial

Mediapankki