Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Espoon seurakunnilta 60 000 euroa ebolan torjumiseen

Espoon seurakunnat

Espoon seurakunnilta 60 000 euroa ebolan torjumiseen

Julkaistu: 17.11.2014 klo 15:30
Julkaisija: Espoon seurakunnat

Espoon seurakuntien yhteinen kirkkoneuvosto on myöntänyt katastrofivaroista 60 000 euroa ebolakriisin torjuntaan ja epidemian uhrien hädän lievittämiseen. Apu toimitetaan Kirkon Ulkomaanavun kautta. Ebolaepidemian leviämisen torjunta edellyttää määrätietoisia ja pikaisia toimia etenkin Länsi-Afrikan Liberiassa, Sierra Leonessa ja Guineassa.

Liberiassa ja Sierra Leonessa, joissa Kirkon Ulkomaanapu toimii, ebola on aiheuttanut jo lähes neljäntuhannen ihmisen kuoleman. Yli kahdeksantuhannen ihmisen tartunnat on tilastoitu, ja tilastoimattomia ebolatartuntoja arvellaan olevan jopa 21 000 ihmisellä. Kirkon Ulkomaanavun toiminnan painopiste epidemia-alueella on valistustyössä ja humanitaarisessa avussa. Kirkon Ulkomaanapu pyrkii muun muassa muuttamaan hautauskäytäntöjä. Lisäksi kriisialueille toimitetaan ruoka-apua.

Espoon seurakuntayhtymän talousarviossa on varattu vuodelle 2014 katastrofiapuun 110 000 €. Katastrofiapua ei ole haettu eikä myönnetty aiemmin tänä vuonna.

Yhteisen seurakuntatyön päällikkö Jukka Huttunen, 040 544 1695, jukka.huttunen@evl.fi

Espoon tuomiokirkkoseurakunta, Espoonlahden seurakunta, Leppävaaran seurakunta, Olarin seurakunta, Tapiolan seurakunta ja Esbo svenska församling muodostavat yhdessä Espoon seurakuntayhtymän. Seurakunnissa on yhteensä 172 000 jäsentä. Työntekijöitä on noin 600.

Espoon seurakuntien toiminta-ajatuksena on tukea elämää ja luoda mahdollisuuksia kristillisen uskon ja rakkauden toteutumiselle.

www.espoonseurakunnat.fi