Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Elina Partanen nimettiin Vuoden sateenkaarinuoreksi

Seta

Elina Partanen nimettiin Vuoden sateenkaarinuoreksi

Julkaistu: 11.06.2016 klo 17:30
Julkaisija: Seta

Vapaa heti julkaistavaksi

Setan nuorisotoimikunta jakoi toista kertaa Vuoden sateenkaarinuori -palkinnon. Vuoden 2016 sateenkaarinuoreksi valittiin Savon Setan aktiivi ja nuortenryhmän ohjaaja Elina Partanen, joka on muun muassa ollut mukana järjestämässä ensimmäistä Kangasniemi Pride -tapahtumaa ja tuonut väsymättä esiin sukupuolen moninaisuutta paikkakunnallaan sekä mediassa.

”Elina on tehnyt arvokasta vertaistukityötä sateenkaarinuorten parissa ja tuonut esille sateenkaarinuorten näkökulmaa eri ammattilaisille”, Setan nuorisotoimikunnan puheenjohtaja Sakris Kupila sanoo.

Kunniakirja myönnetään ansioituneelle sateenkaarinuorelle kiitoksena jo tehdystä työstä sateenkaarinuorten parissa: sateenkaarinuorten oikeuksien aktiivisesta ajamisesta, sateenkaarinuorten hyvinvoinnin edistämisestä, esimerkillisestä toiminnasta oman yhteisönsä sisällä ja ulkopuolella tai lhbti-ihmisten positiivisesta esiin tuomisesta yhteiskunnassa.

Palkinto jaettiin Pirkanmaan Pride -päätapahtuman yhteydessä Tampereella. Vuonna 2015 Vuoden Sateenkaarinuoreksi nimettiin helsinkiläinen nuorisopastori Mio Kivelä. Setan vuosittainen Asiallisen tiedon omena -tunnustus jaetaan Helsinki Priden lauantaina, puistojuhlan yhteydessä.

Lisätietoa:

Elina Partanen
p. 040 162 6209

Lotte Heikkinen
Setan nuorisotyön koordinaattori
p. +358 44 3013 020
lotte.heikkinen@seta.fi

Setan toimittajaopas sateenkaariaiheista kirjoittaville: seta.fi/toimittajaopas/

Pirkanmaan Pride – Leimautumispäivät on Tampereella 6.-11.6. järjestettävä myönteinen ihmisoikeustapahtuma.  Pirkanmaan Pride -viikon ohjelma sisältää asiasisältöjä yhdenvertaisuudesta ja sensitiivisestä kohtaamisesta, osallistavaa ja esittävää taidetta, teemakeskusteluja, työpajoja sekä paljon muuta. Suurimpaan osaan viikon tapahtumista on vapaa pääsy. Lähtökohtana on yhteinen pyrkimys yhdenvertaiseen yhteiskuntaan, jossa kaikilla on samat oikeudet.
pirkanmaanseta.fi/pride/ohjelma/

Seta on valtakunnallinen vuonna 1974 perustettu ihmisoikeusjärjestö, jolla on 24 jäsenjärjestöä eri puolilla Suomea. Setan tavoitteena on, että kaikki voisivat elää yhdenvertaisina riippumatta seksuaalisesta suuntautumisesta, sukupuoli-identiteetistä tai sukupuolen ilmaisusta. Setan nuorisotoimikunta on Setan hallituksen alainenitsenäinen toimielin, jonka kautta aktiiviset nuoret voivat vaikuttaa sateenkaarinuoria koskevaan päätöksentekoon Setassa ja yhteiskunnassa. seta.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki