Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Coronaria Vivante avaa vastaanottokodin Kuusamoon

Coronaria

Coronaria Vivante avaa vastaanottokodin Kuusamoon

Julkaistu: 28.10.2015 klo 08:15
Julkaisija: Coronaria

Maahanmuuttovirasto on käynyt neuvotteluita sopimuksesta kuusamolaisen Coronaria Vivanten kanssa vastaanottokeskustoiminnan aloittamisesta Kuusamossa marraskuussa 2015. Nyt avattavan vastaanottokeskuksen päätehtävänä on järjestää kansainvälistä suojelua hakeville ja tilapäistä suojelua saaville henkilöille monipuolisia vastaanottopalveluja. Kuusamon kaupungin toiveena on ollut auttaa erityisesti Suomeen saapuvia lapsiperheitä.

Coronaria Vivanten tilat Kuusingintiellä tulevat olemaan lapsiperheiden tarpeisiin sopivia pieniä asuntoja (2-3h +k) ja majoitustilaa tulee olemaan yhteensä reilulle sadalle hengelle. Coronaria Vivanten laaja palvelutarjonta tulee kattamaan mm. välttämättömät sosiaali- ja terveyspalvelut, ateria- ja siivouspalvelut, tulkkipalvelut sekä työ- ja opintotoiminnan järjestämisen.

Kokemus ja palvelujen vahvuus

Coronaria Vivante on täysin suomalainen yritys ja Vivanten toiminta on aloitettu Kuusamossa jo vuonna 1992.

-       Olemme pitkään tarjonneet hoiva- ja asumispalveluita koillismaalla eri asiakasryhmille. Kuusamossa meillä on hoivakotien lisäksi myös erilaisia kotipalveluita, joten nyt aloittava Kuusingintien Vastaanottokoti on luonteva lisä Vivanten kattaviin palveluihin.

Tulemme auttamaan tulevia turvapaikanhakijoita erityisesti nopean kotouttamisen parissa sekä tarjoamaan myös monipuolista kerhotoimintaa yleisiä varhaiskasvatuksen tavoitteita tukemaan, kertoo Coronaria Vivante Oy:n toimitusjohtaja Arto Lamberg.

Arto Lamberg
Coronaria Vivante tj,
Coronaria, liiketoimintajohtaja, hoivapalvelut
arto.lamberg@coronaria.fi

www.coronaria.fi

Coronaria Hoitoketju Oy on Suomen suurimpia terveys- ja hyvinvointipalveluiden tuottajia työllistäen yli 2000 terveys- ja hyvinvointialan ammattilaista. Coronarian palveluihin kuuluvat erilaiset sosiaali- ja terveydenhoitopalvelut, varhaiskasvatuspalvelut, kotihoitopalvelut ja palveluasuminen eri asiakasryhmille. Coronaria tarjoaa yksittäisiä palveluja tai kokonaisvaltaista kumppanuutta – aina asiakkaiden tarpeiden mukaan.

Coronarialle on myönnetty Suomalaisen Työn Liiton Avainlippu-tunnus, joka tarkoittaa, että tuottamamme palvelut ovat kotimaisia ja Coronaria on kotimainen yritys.