Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Ankkapurhalle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki

Suomalaisen Työn Liitto

Ankkapurhalle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki

Julkaistu: 24.06.2014 klo 16:00
Julkaisija: Suomalaisen Työn Liitto

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Ankkapurhan kulttuurisäätiölle Yhteiskunnallinen yritys -merkin. Ankkapurhan kulttuurisäätiön ensisijainen tarkoitus on valtakunnallisena nuorisokeskuksena tuottaa iloa ja hyvinvointia lapsille ja nuorille sekä heidän kanssaan työtä tekeville. Säätiön tarkoitus on myös vaalia Ankkapurhan alueen rikasta kulttuuriperintöä.

– Yhteiskunnallinen yritys-merkkiä voidaan myöntää yrityksille, joiden ensisijainen tavoite on ratkaista yhteiskunnallisia tai ekologisia ongelmia, ne käyttävät myös vähintään puolet voitostaan tähän. Ankkapurhan kulttuurisäätiö täyttää nämä tunnusmerkit, kertoo Yhteiskunnallinen yritys -merkin kehityspäällikkö Kimmo Nekkula Suomalaisen Työn Liitosta.

Ankkapurhan kulttuurisäätiön tarkoitus on myös vaalia Ankkapurhan alueen rikasta kulttuuriperintöä.

– Perintöä voi vaalia vain tuottamalla hyvinvointia kulttuurista, avaamalla ovet matkailijoille ja vapaa-ajan viettäjille, koska kulttuuriperintö kuuluu kaikille”, toiminnanjohtaja Jenni Liikkanen painottaa.

Säätiön mahdollinen ylijäämä käytetään lasten ja nuorten hyväksi tehtävään työhön.

– Ankkapurhan kulttuurisäätiö haki Yhteiskunnallinen yritys -merkkiä, koska haluamme viestiä yhteiskunnallisesta tehtävästämme ja erottautua hyvän tekijänä myös nuorisokeskustoiminnan ulkopuolella, Liikkanen sanoo.

– Haluamme ihmisten tietävän, että ostopäätöksillä voi vaikuttaa yhteiskuntaan, ja että löytyy toimijoita, joilla arvot ohjaavat toimintaa, Liikkanen jatkaa.

www.nuorisokeskusanjala.fi

Jenni Liikkanen, toiminnanjohtaja, Ankkapurhan kulttuurisäätiö, 020 611 6202 jenni.liikkanen@ankkapurha.fi

Kimmo Nekkula, kehityspäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto, 050 570 4893, kimmo.nekkula@avainlippu.fi

Suomalaisen Työn Liitto on asiantuntijaorganisaatio, jonka tehtävänä on edistää suomalaisen työn arvostusta ja menestystä. Liitto hallinnoi suomalaisen työn puolesta toimivia merkkejä ja verkkopalveluita. Vuonna 1912 perustetulla liitolla on 2414 yritys- tai yhteisöjäsentä. www.avainlippu.fi