Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Ajankohtaista Sotaveteraaniliitosta

Sotaveteraaniliitto

Ajankohtaista Sotaveteraaniliitosta

Julkaistu: 30.03.2015 klo 10:20
Julkaisija: Sotaveteraaniliitto

Helsinki 30.3.2015

Hyvät Sotaveteraanityön ystävät

Sotaveteraaniliitto päivittää internet- ja facebook sivujaan. Seuraavassa on muutamia poimintoja viimeisimmistä päivityksistämme.

Sivulla on linkki Rintamaveteraaniliiton ja Sotaveteraaniliiton yhteiseen vaaliliitteeseen, jossa puolueiden edustajat kertoivat kantojaan veteraanien asioiden hoitamisesta sekä järjestöjen linjaukset.   Pyydämme tukijoitamme mukaan virtuaaliseen vaalipaneeliin.

Syksyllä 2011 sata sotaveteraania kävi eduskunnassa esittämässä vetoomuksen veteraanien kuntoutusmäärärahojen puolesta. Ota kantaa tarvitaanko uusi lähetystö?

Sotaveteraaniliiton Ruotsin piirin pitkäaikainen toimija ja jo sodan aikana lääkärinä toiminut Heikki Lirberg (95) on Ruotsin radion haastattelussa.

Sotaveteraani-lehden sivuilla 16-17 on Heikistä haastattelu kuvan kanssa.

Sotamuseossa avattiin näyttely unkarilaisista vapaaehtoisistaTalvisodassa. Tiedotteessa on tietoa vapaaehtoisista. Näyttely kannattaa käydä katsomassa.

Päivityksiä toivomme jaettavan.

Myös vinkit sivuille laitettavasta aineistosta ovat tervetulleita.

Tervehtien

Markku Seppä

markku.seppa(at)sotaveteraaniliitto.fi

Suomen Sotaveteraaniliitto ry on Suomen sotiin 1939–1945 osallistuneita miehiä ja naisia yhdistävä valtakunnallinen järjestö. Liitto valvoo ja parantaa sotiemme veteraanien yhteiskunnallisia etuja.

Sotaveteraanit ovat kunniakansalaisiamme. He ovat puolustaneet maamme itsenäisyyttä ja vapautta. Sotaveteraanit, heidän puolisonsa ja leskensä haluavat elää mahdollisimman pitkään kotonaan. Sotaveteraanijärjestön tehtävänä on edistää toimia, joilla veteraanien itsenäistä kotona selviytymistä parannetaan.

www.sotaveteraaniliitto.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon