Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Aamukorva auttaa pääsiäispyhinä yksinäisiä vanhuksia

HelsinkiMissio

Aamukorva auttaa pääsiäispyhinä yksinäisiä vanhuksia

Julkaistu: 14.04.2014 klo 08:51
Julkaisija: HelsinkiMissio

HelsinkiMission auttava puhelin Aamukorva kuuntelee tänäkin pääsiäisenä yksinäisiä vanhuksia. Aamukorvan tilastoissa näkyy vuosittain pääsiäispyhinä huomattava kasvu puheluissa. Kaupunkilaisten lähtiessä lomille tuhannet yksinäiset seniorit jäävät ilman ihmiskontakteja.

Aamukorva päivystää vuoden jokaisena aamuna klo 5-9, numerossa 045 341 0504, normaali puhelumaksu.

Sadat seniorit kaipaavat juttuseuraa aamun hiljaisina tunteina. Jos ei ole ketään, jolle sanoa hyvää huomenta, on lohdullista saada aamun pitkiin tunteihin juttuseuraa Aamukorvassa. Joillekin jopa soitetaan Aamukorvasta päin.

Pääsiäisen kertomuksen yhtenä teemana voi nähdä yksinäisyyden, toiminnanjohtaja Olli Valtonen miettii. Yksinolemisen piinaavuus onkin kokemusta hylätyksi tulemisesta. Tuhannet vanhukset viettävät jälleen pääsiäisen yksin – kuten koko talven ja kevään, Valtonen muistuttaa.

Parasta lääkettä yksinäisyyteen on toinen ihminen. Juhlapyhät antavat meille mahdollisuuden kiireettömään hetkeen omien vanhempiemme tai ikääntyneiden sukulaisten tapaamiseen. Jokaisella meistä on vastuu lähimmistämme, Valtonen toteaa.

Yksinäisiä vanhuksia palvelevat HelsinkiMissiossa ympäri vuoden auttavan puhelimen lisäksi keikkamuotoinen apu ja seura sekä tukihenkilöt ja virikeryhmät.

Lisätietoja: viestintäpäällikkö Kristiina Backberg, 044 733 1544 kristiina.backberg@helsinkimissio.fi

www.helsinkimissio.fi

HelsinkiMissio on sosiaalialan järjestö, joka toimii seniorityön, nuorten kriisityön, lapsiperheiden ja erityisryhmien parissa. Järjestö haastaa kaikki suomalaiset toimimaan unohdettujen puolesta - yksinäisyyttä vastaan. Järjestö toimii noin 90 työntekijän ja noin 500 vapaaehtoisen voimin. Sen toimintaa rahoittavat yksityislahjoittajat, yritykset, säätiöt, Helsingin kaupunki sekä Raha-automaattiyhdistys.