Etusivu » Tiedotteet » Sisustaminen » Thermia tuo markkinoille uuden pohjoismaisiin olosuhteisiin kehitetyn ilmalämpöpumpun

Thermia Lämpöpumput

Julkaistu: 31.01.2014 klo 12:50
Julkaisija: Thermia Lämpöpumput

Thermia laajentaa tuotevalikoimaansa tuomalla markkinoille uuden pohjoismaiseen ilmastoon kehitetyn ilmalämpöpumpun. Uuden ilmalämpöpumpun avulla voit lämmittää, viilentää sekä puhdistaa ilmaa jopa – 30 ºC:een saakka. Sähkölämmitystalossa Thermia Auran voi laskea lämmityskuluja jopa yli puolella. Thermia on maalämpöalan pioneereja ja on toiminut lämpöpumppualalla jo yli 40 vuotta.

Tänä viikonloppuna Rakentaminen&Sisustaminen messuilla Turussa on ensiesittelyssä Thermia Aura - uusi pohjoismaisiin olosuhteisiin kehitetty ilmalämpöpumppu

Thermia Aura on kehitetty toimimaan maksimaalisella suorituskyvyllä pohjoisessa ilmastossa. Se säästää energiaa tehokkaasti jopa 30 pakkasasteeseen saakka. Thermia Auran avulla voit laskea lämmityskuluja jopa yli puolella jos talossa on suora sähkölämmitys. Sulavalinjaisen rakenteensa ja älykkäiden toimintojensa ansiosta se sopii erinomaisesti täydentäväksi lämmönlähteeksi sekä omakotitaloon että vapaa-ajan asuntoon.

Thermia Aurassa on sisäänrakennettu ilmanpuhdistin, joka puhdistaa sisäilman aktiivisesti luonnon omalla menetelmällä. Patentoitu plasmaklusteri-ionitekniikka perustuu positiivisesti ja negatiivisesti varautuneisiin ioneihin, jotka puhdistavat ilmaa hajottamalla tehokkaasti esimerkiksi pienhiukkasia, allergeenejä, viruksia, hometta jne.

Thermia Aura ilmalämpöpumpun avulla saadaan lämpö ja viileys jakautumaan sisätiloihin miellyttävän tasaisesti (Coanda-ilmiö), mikä lisää asumismukavuutta. Ilma leviää seiniä pitkin, lattian myötäisesti ja nousee sen jälkeen ylöspäin. Viileä ilma leviää kattoa pitkin ja valuu alaspäin, joten kylmää vetoa ei muodostu.

"Tiedämme, että monet omakotitaloasujat miettivät ilmalämpöpumpun hankkimista. Meillä Thermialla on vahva usko siihen, että Thermia Aura täyttää ja jopa ylittää asiakkaiden toiveet ja vaatimukset ominaisuuksillaan. Thermia Aura ilmalämpöpumpun asennus sujuu nopeasti ja ammattitaitoisesti valtuutetun jälleenmyyjän toimesta ympäri Suomen. Sen avulla saadaan lämmitettyä ja viilennettyä taloa sekä puhdistettua sisäilmaa erittäin energiatehokkaasti.” kertoo Petteri Koskenala, Thermia Lämpöpumppujen myyntipäällikkö.

Lisätietoja tuotteesta

Myyntipäällikkö Petteri Koskenala

Puh. 020 761 9686 Sähköposti petteri.koskenala@thermia.fi

www.thermia.fi

Kuvat ja materiaalipyynnöt

Markkinointikoordinaattori Anniina Penttilä

Puh. 020 761 9687 Sähköposti anniina.penttila@thermia.fi

Vapaasti julkaistavissa olevat kuvat löytyvät Thermian kotisivuilta http://www.thermia.fi/yritys/media.asp.

Thermia Lämpöpumput

Thermia Lämpöpumput on yksi markkinoiden johtavista lämpöpumppuvalmistajista ja maalämpöalan pioneereja. Thermia on toiminut lämmityksen parissa 90 vuotta, joista 40 vuotta lämpöpumppujen saralla. Thermian tuotevalikoimaan kuuluvat maalämpö, ilma-vesilämpöpumput sekä ilmalämpöpumput. Thermia tarjoaa valtuutettujen jälleenmyyjiensä kautta lämpöpumppuratkaisuja sekä pieniin että suuriin kiinteistöihin avaimet käteen – konseptilla. Thermian tuotekehityskeskus  ja tuotanto sijaitsevat Arvikassa, Ruotsissa. Thermia Lämpöpumpuilla on 73 miljoonan euron liikevaihto ja noin 200 työntekijää eri maissa. Lue lisää www.thermia.fi.

Thermia Lämpöpumput on osa Oy Danfoss Ab:ta ja kuuluu tanskalaiseen Danfoss-konserniin. Danfoss on maailman johtava energiatehokkaiden ratkaisujen toimittaja, jonka tuotteita myydään yli 100 maassa ympäri maailmaa. Konsernin liikevaihto on 4,3 miljardia euroa ja sen palveluksessa on noin 23 000 työntekijää. Lue lisää www.danfoss.fi.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki