Etusivu » Tiedotteet » Sisustaminen » Suomalaiset äänestivät herkän Sinisulka-kuosin Lotus Emilia Design -talouspyyhkeelle

Lotus Pehmopaperit

Julkaistu: 01.06.2015 klo 10:24
Julkaisija: Lotus Pehmopaperit

Lotus Emilia Design -suunnittelukilpailun voittajaksi on yltänyt Anniina Ylitalon suunnittelema Sinisulka-kuosi, joka sai yleisöäänestyksessä neljäsosan äänistä. Harmoninen ja moniin erilaisiin koteihin sopiva kuosi painetaan seuraavaan Lotus Emilia Design -talouspyyhkeeseen, joka saapuu kauppoihin elokuussa.

Tänä vuonna suomalaiset valitsivat yleisöäänestyksen kautta talouspyyhkeelle herkkää tunnelmaa huokuvan Sinisulka-kuosin. Äänestyksessä annettiin yhteensä lähes 16 000 ääntä, joista voittaja sai 25 %. Kaarinalaisen, audiovisuaalista viestintää opiskelevan Anniina Ylitalon luoma kuosi syntyi luonnostelemalla neutraaleita asioita.

”Halusin kuosista sellaisen, joka sopisi mahdollisimman moneen erilaiseen kotiin, jossa talouspyyhe on usein esillä. Näin syntyi pehmeä, neutraalein värein ja kuvion koristeltu sulka, jota toivottavasti katselee mielellään päivästä toiseen”, kertoo voittaja Anniina Ylitalo.

”Olemme erittäin tyytyväisiä uuteen kuosiin. Ilmava sulka sopii muotokielensä ja värimaailmansa ansiosta erittäin hyvin talouspyyhkeeseen.  Ja on ilo huomata, että moni on ihastunut siihen jo äänestysvaiheessa. Sinisulka-kuosi sai kilpailun historiassa ennätysmäärän ääniä”, kertoo Lotuksen markkinointipäällikkö Heidi Toivola.

Uusi Lotus Emilia Design -voittajakuosi saapuu hyvin varustettuihin päivittäistavarakauppoihin elokuussa 2015. Lotus haki talouspyyhkeelle uutta ilmettä järjestämällä kaikille avoimen Tyhjän paperin haaste -suunnittelukilpailun neljännen kerran.Voittajatyö valikoitui tuhansien upeiden ehdotusten joukosta. Voittaja saa suunnittelutyönsä ilahduttamaan suomalaiskotien arkea sekä 1 000 euron arvoisen lahjakortin suomalaisen designin hankintaan. Lotus on järjestänyt suosittua Tyhjän paperin haaste -suunnittelukilpailua vuodesta 2012 lähtien.

Lisätiedot:

Heidi Toivola, Markkinointipäällikkö
Oy SCA Hygiene Products Ab
heidi.toivola@sca.com

Lisätiedot ja kuvat:

Susanna Nipuli
Hill and Knowlton Finland Oy
susanna.nipuli@hillandknowlton.fi

Lotus
Lotus-tuotemerkki on pehmopapereiden markkinajohtaja Suomessa. Suomen markkinoiden laadukkaat Lotus-tuotteet valmistetaan pääasiassa Nokian tehtaalla, jolla on pitkät perinteet laadukkaan paperin tuotannossa. Kaikilla Suomessa valmistetuilla Lotus-tuotteilla on Pohjoismainen ympäristömerkki eli joutsenmerkki. Ympäristömerkki takaa, että Lotus-tuotteet täyttävät tarkoin määritellyt ympäristökriteerit.