Etusivu » Tiedotteet » Sisustaminen » Ruostuneen teräksen tunnelmaa keraamisilla laatoilla

Ruostuneen teräksen tunnelmaa keraamisilla laatoilla

Julkaistu: 04.02.2016 klo 09:24
Julkaisija: Värisilmä

Erikokoisista laatoista voi rakentaa palapelimäisen kokonaisuuden

Uudessa Interno 9 -laattamallistossa pääosaan nousee ruostunut teräs. Korroosion kuluttamat industrial-henkiset kuosit luovat näyttävät puitteet minimalistiselle sisustukselle. Värisävyissä on runsaasti luonnollista vaihtelua ja epäsäännöllisyyttä. Malliston jujuna on erikokoisten laattojen laaja valikoima. Niitä yhdistelemällä seinä- tai lattiapintaan voi tuoda lisää yllätyksellisyyttä. Laatat tulevat keväällä myyntiin Värisilmä-liikkeisiin. Avuksi suunnitteluvaiheeseen Värisilmä on avannut digitaalisen showroomin, jossa erilaisia laattamalleja ja sävyjä voi testata ennakkoon kodin pinnoilla.

Rouheaa industrial-henkeä teräskuosilla
– Interno 9 -malliston inspiraatioksi on otettu säänkestävä teräs eli corten-teräs. Sen pinnalle muodostuu ulkoilmassa hapen ja kosteuden vaikutuksesta tarkoituksella oksidikerros, joka estää korroosion jatkumisen syvemmälle. Oksidikerros antaa teräkselle ruskeanoranssin ruosteisen värin, kertoo Värisilmän valikoimapäällikkö Tiina Hakola.

Ruostuneen oloinen särmikäs teräskuosi toistuu Interno 9 -malliston monisävyisissä keraamisissa laatoissa. Sävyvaihtoehtoja on kuusi: ruosteen punertava Rust, vaaleamman ruskea Mud, mustanruskea Dark, hopeanharmaa Silver, hiekansävyinen Dune ja helmenhohtoisen vaalea Pearl.

Kutakin sävyä on saatavana useassa laattakoossa: 60x120, 30x120, 60x60 ja 30x60 senttimetriä. Hauskana vaihtoehtona on paketti, johon on koottu sekoitus erilevyisiä laattoja: 30x120, 20x120 ja 10x120 senttimetriä. Seinä- tai lattiapinnan kokonaisuuden voi halutessaan koostaa palapelin tapaan erikokoisista ja -muotoisista laatoista. Lisäksi tarjolla on epäsymmetrisen kuusikulmaista Mosaico Losanga -mosaiikkilaattaa, jossa kuusikulmion muotoa on venytetty sivuille päin. Saatavana on myös pienistä neliskulmaisista paloista koottua perinteistä Mosaico Quadretti -mosaiikkia.

Vastapariksi teräskuosisille laatoille mallistoon on suunniteltu kookas basketweave-punoskuosi, joka on kuin rakennettu erisävyisistä, kehystetyistä puulankuista. Puukuoseista on saatavana lämmin- ja viileäsävyinen versio. Teräskuosisille laatoille tehosteiksi sopivat myös moniväriset, rouhean kuluneen oloiset Fascia Raku -koristelaatat, joissa yhdistyvät eri perussävyisten laattojen värisävyt. Fascia Raku -laatat ovat kooltaan 30x120 senttimetriä, ja värivaihtoehtoja on kaksi: tumma ja vaalea.

Digitaalinen showroom auttaa laattatyylin valinnassa
Värisilmä on avannut internetsivuilleen uuden digitaalisen showroomin, jossa erilaisia laattatyylejä voi kokeilla huoneiden havainnekuviin. Digitaalinen showroom auttaa hahmottamaan, miltä erimalliset, -kokoiset ja -sävyiset laatat näyttävät suurempina pintoina ja osana huoneen sisustusta. Sisustamaan pääsee keittiötä, kylpyhuonetta, olohuonetta ja ulkoterassia.

Digitaalisessa showroomissa on helppo navigoida. Kun haluttu huone on valittu, klikataan Suunnittelu-nappulaa. Laattavalikko aukeaa sivun alareunaan. Vaihtoehtoja voi suodattaa esimerkiksi laatan koon, värin tai pinnan kiiltoasteen mukaan. Saumalaastin sävyä pääsee myös vaihtamaan vapaasti.

Digitaalisen showroomin tuotteet eivät suoraan vastaa Värisilmän tuotevalikoimaa, mutta ne auttavat sisustajaa määrittämään itselleen mieluisan tyylin suunnitteluvaiheessa. Värisilmä-liikkeissä autetaan löytämään ne tuotteet, joilla valitun tyylin voi käytännössä toteuttaa.

Interno 9 -malliston painolaatuiset kuvat voit ladata tästä Dropbox-linkistä:

Tuotetiedot:
Interno 9 -laattamallisto, hinnat:
30x60 cm, hinta: 64 €/m2
60x60 cm, hinta: 69 €/m2
60x60 cm, puukuosinen Duo Cold ja Duo Hot, hinta: 85 €/m2
30x120 cm ja 60x120 cm, hinta: 95 €/m2
60x120 cm mix sizes / valikoima laattoja eri leveyksillä, hinta: 119 €/m2
kuusikulmainen Mos. Losanga -mosaiikki 30x60 cm, hinta 185 €/m2
pieniruutuinen Mos. Quadretti -mosaiikki 30x30 cm, hinta: 149 €/m2

Toimitusaika:
Varastotuotteina laattakoot 30x60 cm ja 60x60 cm (muut värit, paitsi ei Dune), toimitusaika 2 arkipäivää.
Muut laatat toimitusaika: 4-6 viikkoa.

Väritukku Oy, www.varisilma.fi
valikoimapäällikkö Tiina Hakola, tiina.hakola@varisilma.fi, puh. 050 572 3206

Viestintä:
Viestintä- ja PR-toimisto Rianno Communications, puh. (09) 170 070
Heini Kantala, heini.kantala@rianno.fi / tiedotus, kuvamateriaali ja kuvauslaatat

Kuvapankki:
www.varisilma.fi/kuvapankki, käyttäjätunnus ja salasana: varisilma

Kuluttajatiedustelut:
Värisilmä, puh. (09) 849 141