Etusivu » Tiedotteet » Sisustaminen » Matto x 30 -kirjan ohjeilla voi valmistaa sopivimman maton omaan tarpeeseen

Kustannusosakeyhtiö Moreeni

Matto x 30 -kirjan ohjeilla voi valmistaa sopivimman maton omaan tarpeeseen

Julkaistu: 06.10.2014 klo 12:39
Julkaisija: Kustannusosakeyhtiö Moreeni

Mistä matto kotiin, kun mattoliikkeiden valikoimasta ei löydy sopivaa? Valokuvaaja Ritva Tuomi ja toimittaja Susanna Uusitalo olivat kumpikin törmänneet kiperään ongelmaan: mieleistä mattoa ei tullut kaupassa vastaan. Ratkaisu oli tehdä matto itse – mutta ei vain yhtä tai kahta vaan peräti kolmekymmentä!

Upeasti kuvitetun kirjan 30 mattoa ovat eri tekniikoilla monenlaisista materiaaleista tehtyjä, hauskoja ja värikkäitä: on virkattuja, solmittuja, ommeltuja ja kudottuja mattoja, kierrätettyjä, tuunattuja, värjättyjä ja maalattuja. Niiden joukosta löytyy sopiva vaihtoehto eteiseen, keittiöön ja kammariin, kuistille ja saunan pukuhuoneeseen tai vaikka pihalle. Mitat, värit ja materiaalit voi jokainen valita itse. Selkeillä ja havainnollisilla ohjeilla matto syntyy kokemattomaltakin tekijältä.

Ritva Tuomi on valokuvaaja. Susanna Uusitalo on freelancertoimittaja, joka on erikoistunut kädentaitoihin ja puutarhaan. He ovat yhdessä tehneet lukuisia kirjoja, muun muassa Yhdeksän polkua puutarhaan (Multikustannus 2007) sekä Luonto sisustaa ja Risu, paju, betoni ja rautalanka (WSOY).

Ritva Tuomi ja Susanna Uusitalo: Matto x 30
ISBN 978-952-254-202-1
1. painos 2014
Nidottu, 144 sivua
Ovh 30 €

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Päivi Ylöstalo, 050 324 5504, pressi@moreenikustannus.fi
Liitteenä olevat materiaalit ovat vapaasti käytettävissänne.

Kustannusosakeyhtiö Moreeni kustantaa kotimaista ja käännettyä käytännön tietokirjallisuutta. Aihepiireinä ovat erityisesti kädentaidot, koti, ruoka ja sisustaminen, luonto ja ympäristö, kulttuurihistoria, perinnerakentaminen sekä monet erilaiset harrastukset.

www.moreenikustannus.fi