Etusivu » Tiedotteet » Sisustaminen » Keittiö on kodin keskipiste uudessa IKEA-kuvastossa

IKEA Oy

Keittiö on kodin keskipiste uudessa IKEA-kuvastossa

Julkaistu: 14.08.2015 klo 06:00
Julkaisija: IKEA Oy

Ensi viikolla ilmestyvä uusi IKEA-kuvasto nostaa esille ne pienet, tärkeät asiat, joista parempi arki syntyy. 1,7 miljoonaan suomalaiseen kotitalouteen jaettava kuvasto tarjoaa runsaasti kauniita ja toimivia ratkaisuja koko kodin sisustamiseen. Keskipisteenä on keittiö, jossa monet elämämme tärkeistä hetkistä eletään.

Keittiö on kodin sydän. Siellä viihdytään perheen ja ystävien kesken, tehdään läksyjä, harrastetaan, syödään yhdessä tai kokoonnutaan jakamaan muita elämän tärkeitä hetkiä. Monille keittiö onkin paljon enemmän kuin pelkkä kokkaus- tai ruokailuhuone.

– Keittiö on tila, jossa voimme ilmaista itseämme monin eri tavoin, niin ruoanlaiton kautta kuin sisustuksellisilla valinnoilla. Vietämme keittiössä paljon aikaa, ja monet rakkaimmista muistoistamme liittyvät ruokaan ja yhdessäoloon, kertoo IKEA Suomen viestintäjohtaja Kirsi Gotthardt.

Vaikka ruoanlaitto ja yhdessä syöminen on monille tärkeää, eivät unelmat ja arjen todellisuus aina kohtaa. Jo kiireen ja ristiin menevien aikataulujen vuoksi yhteinen arkiruokailu voi tuntua haastavalta. Kun keittiö on hyvin suunniteltu ja toimiva, jää yhdessäololle enemmän aikaa ja energiaa.

– Arjen kiireen keskellä yhteisten hetkien ja pienten asioiden merkitys korostuu. Siksi haluamme tuoda kuvastossamme esiin tuotteita, ideoita ja ratkaisuja, jotka helpottavat ruoan laittamista ja mahdollistavat yhteisten ruokahetkien jakamisen myös arjessa, Gotthardt sanoo.

Uusi IKEA-kuvasto tarjoaa inspiraatiota, ratkaisuja ja tuotteita niin ruoan kasvattamiseen, valmistamiseen, tarjoiluun kuin säilyttämiseen. Kuvaston tuotteet ovat kaikkien IKEA-tuotteiden tapaan sekä hyvännäköisiä, toimivia, laadukkaita, edullisia että kestävän kehityksen periaatteet täyttäviä. Myös lapsille suunnatut tuotteet ovat tärkeässä roolissa.

– Lapset ovat meille tärkeitä ja koti on heidän leikkipaikkansa. Tutkimuksissamme on selvinnyt, että myös suuri osa aikuisista haluaisi löytää sisäisen lapsensa ja leikkiä enemmän. LATTJO-mallisto sisältää laadukkaita, kekseliäitä leluja ja muita hauskoja tuotteita lasten ja aikuisten yhteisiin peleihin sekä leikkeihin. Myös koko IKEA-tuotevalikoima on testattu kestämään elämää lapsiperheissä, Gotthardt kertoo.

Poimintoja uudesta IKEA-kuvastosta

• Ruuanlaitto ja yhdessä syöminen ovat entistä suositumpia ajanviettotapoja. Uusi IKEA-kuvasto tarjoaa laajan valikoiman tuotteita, jotka helpottavat ruoan laittamista ja tekevät yhdessä syömisestä hauskempaa.
  • EKESTAD-keittiömalliston myötä puu palaa takaisin valkoisten pintojen rinnalle keittiöön. Valkoisesta keittiöstä pitäville uutuutena on tarjolla MÄRSTA-ovimallisto.
  • Useita erikoismallistoja. IKEA julkaisee tulevan vuoden aikana peräti 15 uutta erikoismallistoa, jotka tulevat myyntiin vain rajoitetuksi ajaksi. Mukana on huippusuunnittelijoiden kanssa yhteistyössä toteutettuja mallistoja, kuten elokuussa lanseerattu, Ilse Crawfordin kanssa toteutettu SINNERLIG-mallisto.
  • Pelejä ja leikkejä sekä lapsille että aikuisille. Marraskuussa myyntiin tuleva LATTJO-mallisto on suunniteltu lasten ja aikuisten yhteisiin leikkeihin.

Painettu IKEA-kuvasto julkaistaan tänä vuonna 32 kielellä 49 eri maassa. Kuvasto on painettu FSC®-sertifioidulle paperille, johon käytetty puu on peräisin vastuullisista lähteistä.

Painetun julkaisun lisäksi IKEA-kuvasto on saatavilla myös mobiilisovelluksena, joka auttaa hahmottamaan, miltä kuvaston tuotteet näyttävät kotona. Sovellus tarjoaa mahdollisuuden sovittaa yli 400 tuotetta omaan kotiin sekä tutustua kahteen mallihuoneistoon ”Walk in the room” -ominaisuuden avulla.

Kaikki uutuustuotteet ja ratkaisut parempaan arkeen löytyvät nyt sekä IKEA-tavarataloista että osoitteesta IKEA.fi.

IKEA Suomi on Facebookin lisäksi myös Instagramissa ja Twitterissä (@IKEASuomi).

Osallistu ja seuraa keskustelua hashtageilla #IKEAkuvasto ja #kutsusyömään.

Lisätietoja ja kuvauslainat:

Heidi Azinur, Commercial PR Manager, IKEA Suomi, heidi.azinur@ikea.com, p. 050 3033 888
IKEA Suomi viestintä, pr.finland@ikea.com

Valokuvat ja muut lehdistömateriaalit:

IKEA.fi/pressroom

IKEA-kuvasto on saatavilla seuraavasti:

• Sähköinen kuvasto on tarjolla 13.8. alkaen osoitteissa IKEA.fi/kuvasto ja facebook.com/ikeasuomi.
  • Kuvastosovellus on ladattavissa App Store -sovelluskaupasta ja Google Play -palvelusta 13.8. alkaen.
  • Painettu kuvasto on tarjolla kaikissa IKEA-tavarataloissa 21.8.2015 alkaen sekä noudettavissa R-kioskeista syyskuun alusta 2015 alkaen.
  • Kuvasto jaetaan 1,7 miljoonaan talouteen IKEA-tavaratalojen lähialueilla viikolla 34.

IKEA
IKEA-visio on luoda parempi arki mahdollisimman monille ihmisille. Visiomme ja liikeideamme mukaisesti tarjoamme kauniisti muotoiltuja, toiminnallisia, edullisia ja laadukkaita kodinsisustustuotteita, jotka on valmistettu kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti. IKEA-konsernilla on 322 tavarataloa 28 maassa. IKEA-konserniin kuuluvissa tavarataloissa vieraili toimintavuoden 2014 aikana yhteensä 716 miljoonaa ihmistä ja IKEA-kotisivuilla 1,5 miljardia ihmistä. IKEA perustettiin Ruotsissa vuonna 1943. Suomessa on viisi IKEA-tavarataloa: Espoossa, Vantaalla, Raisiossa, Tampereella ja Kuopiossa sekä lisäksi IKEA-lähipiste Jyväskylässä. IKEA-tuotteita voi ostaa myös nettikaupasta: www.IKEA.fi