Etusivu » Tiedotteet » Sisustaminen » Katseet kaivoihin! Tyylikäs kotikylpylä rakentuu unidrain-ratkaisujen avulla

Unidrain

Katseet kaivoihin! Tyylikäs kotikylpylä rakentuu unidrain-ratkaisujen avulla

Julkaistu: 07.05.2015 klo 15:54
Julkaisija: Unidrain

Eheän kylpyhuonekokonaisuuden viimeistely alkaa jo pinnan alta, lattiakaivosta. Tanskalainen unidrain-designlattiakaivo mahdollistaa viihtyisän, turvallisen ja toimivan kylpyhuoneen rakentamisen kaikenlaisissa kohteissa. Vantaan Asuntomessuilla unidrainin ratkaisuja on laajalti esillä, yhteensä 27 kappaletta, 10 messuasunnossa. Unidrain-linjalattiakaivoratkaisut kestävät aikaa ja niissä yhdistyy huippulaatu, toimiva muotoilu ja helppo asennus.

Nykypäivänä kylpytiloilta halutaan toimivuuden lisäksi viihtyisyyttä ja ylellistä ilmettä. Moderni unidrain-lattiakaivoratkaisu mahdollistaa kauniin kotikylpylän rakentamisen sekä isoon että pieneen märkätilaan niin uudis- kuin remonttikohteissa. Yksinkertaisen kauniit unidrain-linjalattiakaivot tekevät kylpyhuoneesta eheän kokonaisuuden. Lattiakaivo asennetaan vesitiiviiksi seinän viereen, joka mahdollistaa suurien ja yhtenäisten laattojen käytön lattiapinnoilla.

”Kylpyhuoneessa vietetään paljon aikaa ja siksi jo suunnitteluvaiheessa on hyvä kiinnittää huomiota ratkaisuihin, jotka lopulta vaikuttavat arjen sujuvuuteen ja viihtyvyyteen. Usein kylpyhuoneen suunnittelussa lähdetään liikkeelle laattojen valinnasta, joissa suomalaiset ovat tottuneet tekemään kompromisseja lattiakaivon muodon vuoksi. Unidrainin ratkaisujen avulla jokainen voi saada unelmiensa kylpytilan, joka kestää aikaa”, kertoo Thomas Granberg Purus Oy:ltä.

Patentoitu design tuo turvallisuutta kylpyhuoneeseen

Patentoitu unidrain-lattiakaivo sisältää yhden tai useamman tiivisteenä toimivan pystysuoran seinälaipan, joiden avulla yksisuuntaisen kaadon vaativa pitkulainen lattiakaivo voidaan sijoittaa tyylikkäästi ja täysin vesitiiviisti seinän viereen. Patentoidun muotoilun ansiosta unidrain-lattiakaivot ovat turvallisia käyttää. Unidrain-linjalattiakaivot ovat Suomessa VTT:n hyväksymiä, ja ne ovat sertifioituja käytettäväksi useamman tunnetun vesieristevalmistajan vesieristeen kanssa.

Vantaan Asuntomessuilla on esillä unidrain-lattiakaivoja ClassicLine ja HighLine -sarjoista. ClassicLine on unidrainin alkuperäinen tuotesarja, joka tuo kylpyhuoneeseen klassista ja ajatonta muotoilua. ClassicLine-sarjan lattiakaivo koostuu kehyksestä ja ritilästä. HighLine-sarjan lattiakaivossa ritilän tilalla on yksinkertainen paneeli, jonka sivuilla olevista kapeista väleistä vesi valuu pois. Molempien sarjojen näkyvät osat on mahdollista yhdistellä itse eri vaihtoehdoista omien mieltymysten mukaan. Lattiakaivoista on saatavilla sekä linja- että kulmamallia, jotka molemmat on valmistettu ruostumattomasta teräksestä. Kompakti ja huomaamaton kulmamalli sopii erityisesti pienempiin kylpytiloihin.

Undrainin lähtökohtana on, että kylpytilasta on mahdollista rakentaa elegantti ja yhtenäinen kokonaisuus. Lattiakaivomalleja täydentämään on suunniteltu GlassLine-suihkuseinäsarja. GlassLine on karkaistusta lasista tehty suihkuseinä, joka toimii sekä sisustuselementtinä, tilanjakajana että kosteussuojana muulle kylpyhuonetilalle. Uutuutena vuodelle 2015 lanseerataan syyskuussa älykäs kuramattojärjestelmä – MatLine.

Tutustu unidrain® ratkaisuihin seuraavissa messutaloissa:

Kohde 18 – Honka Savukvartsi (ClassicLine)
Kohde 20a ja 20b – Rubiinikehä 23 a ja Kristallikuutio (HighLine ja ClassicLine)
Kohde 21 – Profin House (2 taloa; A ja B) (ClassicLine)
Kohde 22 – LakkaLaine (HighLine ja GlassLine)
Kohde 23 – Ainoa Feeniks (HighLine)
Kohde 28 – Passiivikivitalojen kosteusturvatalo (HighLine)
Kohde 37 – Terca Tiger (HighLine)
Kohde 40 – Verso (ClassicLine)

Kohteiden lisäksi unidrainin® ja Puruksen näyttelyosastolla sisustushallissa on esillä unidrain ja Purus Design -tuotteita.

Thomas Granberg, Purus Oy
General Manager
P. 044 763 2101 | thomas.granberg@purus.fi

Materiaalit ja tuotekuvat:
Susanna Nipuli, Hill and Knowlton Finland Oy
P. 040 775 5699 | susanna.nipuli@hkstrategies.fi

Unidrain

Unidrain on osa Purus-konsernia, joka on yksi Pohjois­maiden vahvimmista lattiakaivojen, sisäviemäreiden sekä ruostumattomien saniteetti- ja sisustus­tuotteiden valmistajista. Tanskalainen unidrain® kehittää ja toimittaa innovatiivisia lattiakaivoratkaisuja, joissa laatu yhdistyy muotoiluun, toiminnallisuuteen ja helppoon asennukseen. unidrain® on perustettu vuonna 2003 ja sen lattiakaivojärjestelmiä on asennettu jo yli 500 000 ympäri maailmaa. Unidrain kehitti ensimmäisenä maailmassa seinän viereen asennettavan pitkulaisen lattiakaivon. unidrainin® toimintafilosofiana on halu ajatella innovatiivisesti, hakea uusia vaihtoehtoja ja pyrkiä aina parhaaseen ratkaisuun.