Etusivu » Tiedotteet » Sisustaminen » Jyväskylän IKEA-lähipiste avataan huomenna

IKEA Oy

Jyväskylän IKEA-lähipiste avataan huomenna

Julkaistu: 09.06.2015 klo 11:39
Julkaisija: IKEA Oy

Keskiviikkona 10.6. avautuva Suomen ensimmäinen IKEA-lähipiste tarjoaa sisustusinspiraatiota, suunnittelupalveluita, vaihtuvan piensisustustuotevalikoiman sekä tilausten noutopisteen.

IKEA avaa Suomen ensimmäisen IKEA-lähipisteen huomenna Jyväskylässä. Keskustan välittömään läheisyyteen tulevan lähipisteen kokonaisuuteen kuuluvat pienimuotoinen sisustusnäyttely, rajattu valikoima heti ostettavissa olevia sesongin mukaisia piensisustustuotteita, nettikauppa ja tilausten noutopiste sekä palveluita.

– Haluamme tarjota inspiraatiota ja tehdä asioinnin mahdollisimman helpoksi mahdollisimman monille ihmisille koko Suomessa. Inspiroiva sisustusnäyttely, palvelut ja nettikaupan toimitusten nouto yhdistyvät lähipisteessä asiakkaalle kätevällä tavalla, kertoo Jyväskylän IKEA-lähipisteen vetäjä Olli-Pekka Nyrölä.

Sisustusinspiraatiota ja suunnittelupalveluita

IKEA-lähipisteen sisustusnäyttelyssä on nähtävillä erilaisia keittiöitä, useita kylpyhuoneita sekä läpileikkaus olohuoneen tuotteista. Lisäksi esillä ja kokeiltavissa ovat kaikki suosituimmat IKEA-sängyt ja -patjat. Tarjolla on myös valikoima heti ostettavissa olevia sesongin mukaisia piensisustustuotteita.

Sisustusnäyttelyn lisäksi IKEA-lähipiste tarjoaa palveluita niin keittiön ja kylpyhuoneen ratkaisujen kuin vaate- tai olohuoneen säilytysjärjestelmien suunnitteluun. Suunnittelun voi aloittaa itse vaikka kotikoneella tai IKEA-lähipisteen suunnittelualueella ja viimeistellä henkilökunnan avustuksella.

– Kuten IKEA-tavarataloissa, myös lähipisteessä on paikalla henkilökuntaa auttamassa suunnittelussa. Esimerkiksi keittiöremontti on niin suuri investointi, että ammattilaisen apua kannattaa ehdottomasti hyödyntää suunnittelussa. Näin unelmien keittiöstä saa varmasti myös toimivan, Nyrölä sanoo.

Jyväskylän IKEA-lähipiste on avoinna viikon jokaisena päivänä. Avajaisia vietetään keskiviikkona 10.6. klo 10 alkaen. Avajaispäivästä odotetaan vilkasta.

– Lähipisteen avautuminen on herättänyt paljon kiinnostusta, ja odotamme paikalle runsaasti väkeä. Rajallisen parkkialueen vuoksi suosittelenkin saapumaan julkisilla kulkuvälineillä – yhteydet lähipisteelle ovat loistavat. IKEA-henkilökuntaa voi tulla tapaamaan avajaispäivänä myös keskustan kävelykadun tapahtumapisteelle, Nyrölä vinkkaa.

Asiointi IKEA-lähipisteessä

• Sisustusnäyttely tarjoaa inspiraatiota paikan päällä. Asiakaspäätteellä voi selailla ja tilata tuotteita koko IKEA-valikoimasta. Tarjolla on myös rajattu valikoima sesonginmukaisia piensisustustuotteita, joita voi ostaa pankki- tai luottokortilla heti mukaan.
  • Tehdyt ostokset voi noutaa lähipisteestä tai tilata ne kuljetettuna kotiin.
  • IKEA-nettikaupassa tai -tavaratalossa tehdyt ostokset voi tilata IKEA-lähipisteestä noudettaviksi. Toimitusaika lähipisteeseen on varastotilanteesta riippuen 3–14 vuorokautta tilauksesta. Asiakas saa ilmoituksen, kun tilaus on noudettavissa.

IKEA-lähipisteen palvelut

• Erillinen suunnittelualue, jossa asiakas voi hyödyntää suunnitteluohjelmia keittiön (METOD) tai kylpyhuoneen (GODMORGON) sekä olohuoneen (BESTÅ) ja makuuhuoneen (PAX) säilytysratkaisujen suunnitteluun.
  • Suunnittelualueella IKEA-asiantuntijoita auttamassa suunnittelussa.
  • Tilattava keittiösuunnittelupalvelu, joka sisältää asiakkaan toiveiden kartoittamisen, 3D-suunnitelman sekä suunnitelman läpikäymisen kasvokkain tai nettikaupan asiakkaille puhelimitse.
  • Mahdollisuus tilata huonekalujen kokoamis- ja asennuspalveluja kotiin.

IKEA-lähipiste, Vasarakatu 25, Jyväskylä
Avoinna arkisin klo 10–21, lauantaisin klo 9–18 ja sunnuntaisin klo 12–18.

Lisätietoja ja Olli-Pekka Nyrölän haastattelupyynnöt:
IKEA viestintä, puh. +358 40 451 7856, e-mail: pr.finland@ikea.com
Kirsi Gotthardt, Viestintäjohtaja
Annika Stubbe, Viestinnän asiantuntija

Kuluttajayhteydenotot:
www.IKEA.fi/otayhteytta
puh. (09) 3482 9400

www.IKEA.fi/jyväskylä
Twitter: @IKEASuomi

IKEA
IKEA-visio on luoda parempi arki monille ihmisille. Visionsa ja liikeideansa mukaisesti IKEA tarjoaa laajan valikoiman hyvin suunniteltuja, nerokkaita kodinsisustustuotteita niin edulliseen hintaan, että mahdollisimman monella on varaa niihin. IKEA-konsernilla on tällä hetkellä 315 tavarataloa 27 maassa. IKEA perustettiin Ruotsissa vuonna 1943. Suomessa on viisi IKEA-tavarataloa: Espoossa, Vantaalla, Raisiossa, Tampereella ja Kuopiossa. www.IKEA.fi