Etusivu » Tiedotteet » Sisustaminen » IKEA RIGGAD -työvalaisimelle iF DESIGN AWARD 2016 -palkinto

IKEA Oy

IKEA RIGGAD -työvalaisimelle iF DESIGN AWARD 2016 -palkinto

Julkaistu: 26.02.2016 klo 10:00
Julkaisija: IKEA Oy

RIGGAD-työvalaisin, jossa on langaton laturi, palkittiin tänään iF DESIGN AWARD -tilaisuudessa Münchenissa. Kyseessä on yksi maailman arvostetuimmista muotoilupalkinnoista.

”iF-palkinto on osoitus erityisen hyvästä muotoilusta. On suuri kunnia, että RIGGAD-valaisimemme sai näin merkittävän tunnustuksen”, toteaa Björn Block, joka toimii IKEA of Swedenillä valaisinten ja Home Smart -tuotteiden mallistopäällikkönä.

Kuluttajatutkimukset ovat paljastaneet, että moni kokee älypuhelimen lataamisen välttämättömänä pahana. Tämän havainnon pohjalta IKEA kehitti RIGGAD-valaisimen, johon integroidun langattoman laturin päällä puhelin latautuu työnteon aikana kuin huomaamatta. Tavoitteena oli vähentää sekä akun loppumisen aiheuttamaa stressiä että työpöydällä risteilevien johtojen määrää.

RIGGAD-valaisimessa on säädettävät varsi ja pää, joten valo on helppo kohdistaa haluttuun paikkaan. Latauslevy on piilotettu valaisimen jalkaan, ja lataus alkaa, kun puhelimen laskee levyn päälle.

”Halusin laturin olevan huomaamaton osa kotia, jotta lataaminen kävisi kuin itsestään. Yhtä tärkeää oli kuitenkin sen helppokäyttöisyys. Tulos on ulkomuodoltaan yksinkertainen mutta silti kiinnostava”, IKEA of Swedenin tuotesuunnittelija David Wahl kertoo.

iF DESIGN AWARD on yksi maailman arvostetuimmista muotoilupalkinnoista. Tänä vuonna raadin arvioitavana oli yli 5 000 tuotetta 2 400 osallistujalta 53 maasta. RIGGAD-työvalaisin palkittiin valaistuskategoriassa.

RIGGAD-työvalaisin kuuluu uuteen IKEA-mallistoon, joka sisältää langattoman lataamisen mahdollistavia tuotteita. Tuotteissa käytetään Qi-standardin mukaista teknologiaa, joka on kolmannen osapuolen kehittämä kansainvälisesti käytetty induktiolatausteknologia. Useimpien puhelinvalmistajien laitteet tukevat Qi-standardia. Muiden valmistajien puhelimiin on mahdollista hankkia erillinen VITAHULT-kuori, joka mahdollistaa langattoman lataamisen.

Lisätietoja antaa:

Heidi Azinur, tuoteviestintäpäällikkö, IKEA Suomi, heidi.azinur@ikea.com, puh. 050 3033 888

iF DESIGN AWARD
iF DESIGN AWARD -palkinto perustettiin Saksassa vuonna 1953. Palkinnon tavoitteena oli kiinnittää huomiota erityisen hyviin suunniteltuihin teollisiin tuotteisiin, ja nykyään kysessää on yksi maailman arvostetuimmista muotoilupalkinnoista. Tänä vuonna raadin arvioitavana oli 5 295 tuotetta 2 458 osallistujalta.

IKEA.fi
Facebook: IKEA Suomi
Instagram ja Twitter: @IKEASuomi

IKEA-visio on luoda parempi arki monille ihmisille. Visionsa ja liikeideansa mukaisesti IKEA tarjoaa laajan valikoiman hyvin suunniteltuja, nerokkaita kodinsisustustuotteita niin edulliseen hintaan, että mahdollisimman monella on varaa niihin. IKEA-konsernilla on tällä hetkellä 328 tavarataloa 28 maassa. IKEA perustettiin Ruotsissa vuonna 1943. Suomessa on viisi IKEA-tavarataloa: Espoossa, Vantaalla, Raisiossa, Tampereella ja Kuopiossa, sekä IKEA-lähipiste Jyväskylässä. www.IKEA.fi