Etusivu » Tiedotteet » Sisustaminen » IKEA pyytää asiakkaitaan palauttamaan LATTJO-lepakkoviitan

IKEA Oy

IKEA pyytää asiakkaitaan palauttamaan LATTJO-lepakkoviitan

Julkaistu: 06.04.2016 klo 09:00
Julkaisija: IKEA Oy

IKEA pyytää kaikkia LATTJO-lepakkoviitan ostaneita asiakkaita poistamaan tuotteen välittömästi käytöstä ja palauttamaan sen lähimpään IKEA-tavarataloon.

IKEA vetää markkinoilta kaikki LATTJO- lepakkoviitat saatuaan tiedon, että kolme lasta on saanut kaulaansa lieviä ruhjeita ja naarmuja käyttäessäänLATTJO- lepakkoviittaa. Näissä tapauksissa viitan kiinnitys ei ole irronnut tarpeeksi helposti viitan tartuttua johonkin. Suomessa vastaavia tapauksia ei ole tiedossa.

IKEA ei ole saanut yhtään ilmoitusta lääkärinhoitoa vaatineesta tapauksesta, mutta tapaturmien ehkäisemiseksi IKEA pyytää asiakkaita palauttamaan ostamansa LATTJO-lepakkoviitat.

”Noudatamme lastentuotteiden turvallisuuden suhteen aina nollatoleranssia, ja leikkimisen pitää olla lapsille turvallista. Käynnistimme asiakkaiden ilmoitusten jälkeen tutkinnan, jossa kävi ilmi, että viitan kiinnitys ei irtoa lapsen kaulasta tarpeeksi helposti. Tapaus myös osoitti, että tarvitsemme selkeän kiinnikkeitä koskevan IKEA-turvastandardin. Välittömänä varotoimenpiteenä vedämme tuotteen heti markkinoilta, mutta uusi turvastandardi parantaa myös tulevia tuotteita ja niiden turvallisuutta”, sanoo Cindy Andersen, joka työskentelee IKEA of Swedenillä lastentuotteiden Business Area Managerina.

IKEA ei halua ottaa riskejä lasten turvallisuuden suhteen, ja sen vuoksi kaikkia LATTJO- lepakkoviittoja ostaneita asiakkaita pyydetään poistamaan tuotteet välittömästi käytöstä ja palauttamaan ne lähimpään IKEA-tavarataloon.

LATTJO- lepakkoviitta on ollut myynnissä kaikilla IKEA-markkina-alueilla, paitsi Venäjällä ja Indonesiassa, marraskuusta 2015 alkaen.

LATTJO- lepakkoviitat voi palauttaa mihin tahansa IKEA-tavarataloon. Palautus ei edellytä ostokuittia, ja tuotteiden hinta hyvitetään asiakkaalle. Lisätietoa IKEA-asiakaspalvelusta (09 3482 9400) ja osoitteesta IKEA.fi

IKEA pahoittelee tapauksesta mahdollisesti aiheutuvaa vaivaa.

IKEA-visio on luoda parempi arki monille ihmisille. Visionsa ja liikeideansa mukaisesti IKEA tarjoaa laajan valikoiman hyvin suunniteltuja, nerokkaita kodinsisustustuotteita niin edulliseen hintaan, että mahdollisimman monella on varaa niihin. IKEA-konsernilla on tällä hetkellä 328 tavarataloa 28 maassa. IKEA perustettiin Ruotsissa vuonna 1943. Suomessa on viisi IKEA-tavarataloa: Espoossa, Vantaalla, Raisiossa, Tampereella ja Kuopiossa, sekä IKEA-lähipiste Jyväskylässä. www.IKEA.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki