Etusivu » Tiedotteet » Sisustaminen » Fira Palveluilla jo viisi uudenlaista putkiremonttihanketta

Fira Palvelut

Fira Palveluilla jo viisi uudenlaista putkiremonttihanketta

Julkaistu: 24.05.2016 klo 09:00
Julkaisija: Fira Palvelut

Yhteistyötä korostavan hankemallin kysyntä on kasvanut

Putkiremontteihin erikoistunut Fira Palvelut on aloittanut viimeisen vuoden aikana viisi putkiremonttihanketta, joissa se on mukana hankkeen suunnitteluvaiheesta lähtien. Uudessa putkiremonttimallissa suunnittelu- ja ohjausvastuu on yksissä käsissä. Kun yhteistyötä tehdään läpinäkyvällä kustannusrakenteella, on hanke myös hinnaltaan kilpailukykyinen. Samalla remontin asukasnäkökulma sekä aika- ja hinta-arviot voidaan huomioida paremmin taloteknisen osaamisen rinnalla.

Fira Palvelut on myynyt viimeisen vuoden aikana viisi uudella tavalla toteutettavaa putkiremonttihanketta. As Oy Satumaanpolku 5:n ja As Oy Myllytontin putkiremonttihankkeet ovat pian siirtymässä toteutusvaiheeseen. Molemmissa hankkeissa Fira Palvelut on ollut mukana hankesuunnitteluvaiheesta asti. Näiden lisäksi As Oy Aleksis Kiven katu 50:ssä on tehty hankesuunnittelua ja hankesuunnittelu on alkamassa As Oy Myyrinkedossa sekä As Oy Vaasankatu 18:ssa.

Kun perinteisesti putkiremonttihankkeet pilkotaan erikseen kilpailutettaviin suunnittelu- ja urakkavaiheisiin, Fira Palvelujen mallissa hanke suunnitellaan ja toteutetaan kokonaisuutena, jossa yksi toimija vastaa kokonaisuudesta alusta loppuun asti. Työtä ei pätkitä osiin, vaan hyvään lopputulokseen sitoudutaan alusta alkaen. Läpinäkyvällä hinnoittelulla varmistetaan, että taloyhtiö saa kokonaisedullisen putkiremontin.

– Näissä uudenlaisissa hankkeissa olemme mukana heti alkuvaiheessa, jolloin pystymme paremmin sitouttamaan hankkeeseen parhaat osapuolet. Kun olemme mukana jo suunnitteluvaiheesta lähtien, kannamme myös vastuun hankkeen kokonaisuuden onnistumisesta alusta loppuun saakka. Näin myös asukkaat välttävät tilanteen, jossa yksi suunnittelee ja toinen toteuttaa, jolloin suunnittelija saattaa myös suunnitella asioita, joita ei oikeasti edes voida toteuttaa, sanoo Fira Palvelujen toimitusjohtaja Sami Kokkonen.

Fira Palveluilla on lisäksi kolme käynnistyvää putkiremonttikohdetta, joissa se on mukana toteutussuunnittelun alusta asti projektinjohtokumppanina, joka vastaa suunnittelusta ja toteutuksesta. As Oy Keskikatu 6:n, As Oy Kyösti Kallion tie 10:n sekä As Oy Meripuistotie 4:n hankkeissa on Fira Palvelujen lisäksi asiakkaan edustajana Valvontakonsultit. Projektinjohtourakassa urakoitsija, suunnittelija ja tilaaja tekevät tiivistä yhteistyötä, mikä lisää sitoutumista yhteisiin tavoitteisiin sekä läpinäkyvyyttä.

– Olemalla alusta asti mukana voimme varmistaa, että hanke on toteutettavissa ja pääsemme vaikuttamaan suunnitteluratkaisuihin. Lisäksi voimme varmistaa sulavan läpivirtauksen putkiremontin toteutuksen aikana ja minimoida yllätykset työmaalla. Tällöin suunnittelijat ja urakoitsijat toimivat eri vaiheiden osaoptimoinnin sijasta yhteistyössä, huolehtien kokonaisuudesta alusta loppuun saakka, Kokkonen jatkaa.

Sami Kokkonen
Fira Palvelut Oy
Sähköposti: sami.kokkonen@fira.fi

Fira Palvelut Oy
Fira Palvelut Oy on putkiremontteihin erikoistunut kasvuyritys, joka tuo palvelunäkökulman putkiremontteihin ja korjausrakentamiseen. Fira Palvelujen mukaan taloyhtiöillä ja asukkailla on oikeus vaatia parempia putkiremontteja ja läpinäkyvämpiä toimintatapoja. Sen sijaan, että putkiremontti uhkaisi naapurisopua, voidaan se myös toteuttaa kunkin kotia kunnioittaen ja asukkaiden mielenrauhaa vaalien. Fira Palvelut on saavuttanut korkean, Suomen Asiakastiedon myöntämän Rating Alfa -luokituksen, johon yltää vain joka kymmenes suomalaisyritys. Luokitus on yksi osoitus siitä, että Fira Palvelut on luotettava kumppani. Fira Palvelut Oy kuuluu Fira-konserniin.