Etusivu » Tiedotteet » Sisustaminen » Aarikan syksy on valon juhlaa ja iloa yhdessä

Aarikka

Aarikan syksy on valon juhlaa ja iloa yhdessä

Julkaistu: 02.06.2015 klo 12:45
Julkaisija: Aarikka

Syksyn 2015 uudet kotituotteet

Te toivoitte, me toteutimme! Aarikan 60-vuotisjuhlanäyttelyyn suunniteltuja uniikkeja valaisinmalleja on nyt otettu tuotantoon. Syksyn uutuuksiin kuuluu myös ihania lahjaideoita ja uusia perheenjäseniä sekä Tonttujen että Pakkasten perheisiin. Palkosarja saa uuden joulunpunaisen värin.

Reitti-kattovalaisin

Uusi, erilainen, helmeilevä Reitti kulkee katonrajasta kosketusetäisyydelle, vangitsee katseet ja valloittaa. Anu Penttinen suunnitteli näyttävän Reitti-valaisimen Aarikan 60-vuotisjuhlanäyttelyyn. Valaisimeen sopii parhaiten pallomainen 18 W halogeenilamppu, jonka halkaisija on 95 mm.

Johdon pituus 3 m, kanta E27, materiaali: puu, kangaspäällysteinen johto.

Valopallo-katto- ja pöytävalaisin

Tunnelmallinen Valopallo on kuin kaunein lumilyhty. Aamu Songin ja Johan Olinin suunnittelema upea valaisin sai ensiesittelynsä Aarikan 60-vuotisjuhlanäyttelyssä ja on yleisön toiveesta otettu tuotantoon.

"Alussa oli pallo. Sitten tuli valo – ja siitä syntyi Valopallo. Lähdimme innolla miettimään uutta tuotetta 60 -vuotiaalle Aarikalle. Tutustuttuamme Aarikan tuotantoon ja valmistustapoihin, aloitimme suunnittelutyön peruselementistä – puupallosta. Luonnoksissa ja malleissa palloista kasvoi erilaisia kokonaisuuksia, joista Valopallo tuntui kirkkaimmalta."

Valopallo-kattovalaisimeen sopii parhaiten 4 W LED-lamppu.
kanta E27, materiaali: puu, kangaspäällysteinen johto.

Lyhdyillä tunnelmaa

Poiju-lyhty pieni ja iso

Poiju ohjaa kotiin. Merihenkinen lasilyhty on tunnelmallinen valontuoja niin sisätiloissa kuin terassilla tai parvekkeella. Suunnittelija Saija Malila.

Korkeus 24 cm, lasilyhdyn halkaisija 10 cm, materiaali: puu, lasi, mansettiosa metallia.
Korkeus 33 cm, lasilyhdyn halkaisija 14 cm, materiaali: puu, lasi, mansettiosa metallia.

Ruustinna-lyhty

Klassisen Keisarinna-perheen uusin tulokas on kodikkaasti valaiseva lasilyhty, joka luo lämminhenkistä tunnelmaa. Suunnittelija Pauliina Aarikka.

Korkeus 26 cm, lasilyhdyn halkaisija 10 cm, materiaali: puu, lasi, mansettiosa metallia.

Uutta kotiin ja pienokaiselle

Lumisade-mobile

Lumisateen iloinen tanssi ja hiljainen helinä on täynnä talven taikaa. Suunnittelija Marianne Siponmaa.

Korkeus 60 cm, materiaali: puu, tiu’ut messinkiä.

Vaavi-ensilahja

Suloinen Vaavi-koriste on ihana ensilahja vauvaperheeseen. Ovessa tai ikkunassa se kertoo, kuka on tullut taloon ja on lastenhuoneen tai vaikka ensimmäisen joulukuusen hellyttävin koriste. Suunnittelija Saija Malila.

Halkaisija 10 cm, materiaali: puu

Tontut ja Pakkasperhe

Tontut ja Pakkasperhe ovat saaneet tänäkin vuonna uusia jäseniä, kuten Suukko Pakkanen, Suukkotonttu, Avain Pakkanen, Avaintonttu sekä Helistäjätonttu.

Tuotteet ovat Aarikka-myymälöissä, jälleenmyyjillä ja Aarikan verkkokaupassa viikolla 36 .

Kuvauslainat, tuotekuvat ja lisätiedot:

Polhem PR

Anne Kultanen
anne@polhem.com

Noora Vappula
noora@polhem.com

Pohjoisesplanadi 35 Ab
00100 Helsinki

tai taiteellinen johtaja Pauliina Aarikka, puh. 050 336 6006, pauliina.aarikka@aarikka.com

Kuvapankki: http://www.aarikka.com/fi/jalleenmyyjille-ja-medialle/extranet

Käyttäjätunnus: press
Salasana: passi
Syvätyt tuotteet verkkosivulla viikolla 36.

Syvätyt tuotekuvat: maarit.riikonen@aarikka.com

Aarikka Oy on vuonna 1954 perustettu suomalainen perheyritys. Aarikan ainutlaatuinen suomalainen muotoilu lainaa inspiraationsa luonnosta, ilosta ja pyöreistä muodoista. Korumalliston tuotteet valmistetaan yksittäin käsityönä Suomessa. Korujen päämateriaali on puu, joka Aarikan oman värjäysmenetelmän ansiosta saa kauniin silkkimäisen pinnan. Aarikan korumallisto edustaa kestävää kauneutta, jonka muotokieli ja laatu kestävät vuodesta toiseen.