Etusivu » Tiedotteet » Sarjakuva ja kuvitus » A. W. Yrjänälle vuoden 2013 Soundi-palkinto

A-lehdet Oy

A. W. Yrjänälle vuoden 2013 Soundi-palkinto

Julkaistu: 20.02.2013 klo 11:44
Julkaisija: A-lehdet Oy

Vuoden 2013 Soundi-palkinnon saa 25 vuotta sitten ensimmäisen äänitteensä julkaisseen CMX-yhtyeen laulaja, basisti ja sanoittaja A. W. Yrjänä.

Kemissä vuonna 1967 syntynyt ja Torniossa nuoruutensa viettänyt Aki Ville Yrjänä tunnetaan erityisesti CMX-yhtyeen kantavana voimana. Vuonna 1985 perustettu yhtye aloitti hardcore punkin parissa, mutta on sittemmin käynyt läpi monia rocktyylejä.

Tällä viikolla ilmestyvä Seitsentahokas on palkitun ja ylistetyn yhtyeen 14. studioalbumi. Soundi on julkaissut kyseisestä levystä rajoitetun erikoispainoksen.

"Todella kova juttu, koska minulle ei olekaan päässyt kertymään pystejä kaapin päälle. Tällainen tunnustus tuntuu tietenkin hienolta ja yllättävältä", Yrjänä kommentoi. "Muistan vieläkin ensimmäisen ostamani Soundin. Sen kannessa olivat Eppu Normaalin tyypit saunavihtojen kanssa, ja kyseisestä lehdestä löytyneellä kupongilla tilasin Soundin myös itselleni," kertoo Yrjänä.

A. W. Yrjänä on julkaissut myös viisi runokirjaa. Hän kirjoittaa ruokakolumnia Helsingin Sanomiin.

Maaliskuun Soundi ilmestyy keskiviikkona 20. helmikuuta. Mukana on muun muassa pitkä haastattelu CMX-yhtyeestä.

Soundi-palkinnon ovat aiemmin saaneet Tuomari Nurmio (2005), Alexi Laiho (2006), Toni Wirtanen (2007), Juhani Merimaa (2008), Tuomas Holopainen (2009), Ismo Alanko (2010), J. Karjalainen (2011) ja Atte Blom (2012).

Lisätietoja: A-lehdet Oy, Soundin toimituspäällikkö Tero Alanko, p. 050 598 4535,

tero.alanko@a-lehdet.fi

Suomen suurin rocklehti Soundi kuuluu A-lehdet Oy:hyn, jonka julkaisuja ovat Soundin lisäksi Apu, Avotakka, Demi, Eeva, Kauneus & Terveys, Lily.fi, Maku, Meidän Mökki, Meidän talo, Tuulilasi, Urheilulehti, ViherPiha, Voi hyvin, ApuKrypto ja ApuRistikot.. A-lehdet-konserniin kuuluvat myös Image, Kotivinkki, Mondo, Unelmien Talo&Koti ja Trendi.