Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Vielä ehtii Vuoden Luomukokki -kilpailuun!

Pro Luomu ry

Vielä ehtii Vuoden Luomukokki -kilpailuun!

Julkaistu: 14.09.2016 klo 09:00
Julkaisija: Pro Luomu ry

Nopeat ehtivät vielä mukaan Vuoden Luomukokki -kilpailuun! Ilmoittautua voi torstaihin 15.9. klo 18 asti. Kilpailussa on omat sarjat keittiöalan ammattilaisille ja opiskelijoille.

Vuoden Luomukokki -kilpailu on kaksivaiheinen. Ensimmäisessä vaiheessa kilpailijat suunnittelevat kolmen ruokalajin menun, jonka annosten reseptit ja valokuvat he lähettävät ilmoittautumisen yhteydessä järjestäjille.

Reseptien perusteella finaaliin valitaan neljä kilpailijaa kummassakin sarjassa. Finalistit julkistetaan Luomuelintarvikepäivässä Helsingissä 6.10.2016.

Kilpailun säännöt ja aikataulu: http://proluomu.fi/luomukokkikilpailu/
Ilmoittautumislinkki: http://proluomu.fi/vuoden-luomukokki-2016/

Finaali ELMA-messuilla

Kilpailun finaalit järjestetään ELMA-messuilla 11. ja 12.11.2016. Finaalissa kilpailijat suunnittelevat ja valmistavat annetuista luomuraaka-aineista kolmen ruokalajin kokonaisuuden kuudelle henkilölle.

Ammattilaissarjan voittaja lähtee edustamaan Suomea pohjoismaiseen Ekokokkikilpailuun, joka pidetään marraskuun lopulla Malmössä Ruotsissa.

Vuoden Luomukokki -kilpailun järjestävät EkoCentria, Luomuinstituutti ja Pro Luomu ry yhteistyössä Suomen Keittiömestarit ry:n kanssa. Tuomariston puheenjohtajana toimii keittiömestari Pekka Terävä Ravintola Olosta, ja kilpailun organisoinnista vastaa tutkimuskoordinaattori Jaakko Nuutila Luomuinstituutista.

Kilpailua tukevat ELMA-messut, Jalotofu, L´Uomu Nokka, Luonnonvarakeskus, Metos Oy Ab, MTK ry, Nokian Panimo Oy, Satotukku, Silmusalaatti, Tamminen, Urtekram ja Valio Oy.

Lisätietoja: keittiömestari, tutkimuskoordinaattori Jaakko Nuutila, Luomuinstituutti, jaakko.nuutila(at)luke.fi, puh.  029 532 6780