Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Uutuuskirja paljastaa ihanan oliiviöljyn kahdet kasvot

Into Kustannus

Uutuuskirja paljastaa ihanan oliiviöljyn kahdet kasvot

Julkaistu: 07.05.2015 klo 09:30
Julkaisija: Into Kustannus

Kunnon oliiviöljy ehkäisee sydänsairauksia ja dementiaa. Sitä on tuhansien vuosien ajan käytetty ruokaan, kauneudenhoitoon, seksiin, lääkkeenä ja osana pyhiä rituaaleja. Osa kauppojen oliiviöljystä on kuitenkin muuta kuin mitä etiketti lupaa: pahimmillaan kauniiksi naamioitua lamppuöljyä. Huono öljy ohjaa EU:n maataloustukia väärään osoitteeseen ja vie aidon öljyn tuottajilta toimeentulon. Ennen kaikkea se on rikos kansanterveyttä kohtaan.

Toimittaja Tom Muellerin kirja koskettaa kaikkia oliiviöljyn rakastajia. Se kuvaa öljyn tuotannon eri vaiheet satoja vuosia vanhojen puiden hoidosta öljyn puristamiseen. Kirja esittelee historiaa ja nykypäivää, terveysvaikutuksia ja tuottajia. Se auttaa erottamaan hyvän öljyn huonosta ja valitsemaan kuhunkin tarkoitukseen parhaiten sopivan oliiviöljyn.

Tom Mueller paljasti koko maailmalle oliiviöljymarkkinoiden likaiset salaisuudet The New Yorkerissa vuonna 2007. Sen jälkeen hänestä on tullut kansainvälisesti johtava oliiviöljyn asiantuntija. Italiassa asuva yhdysvaltalainen toimittaja on haastatellut tutkijoita, ravitsemustieteilijöitä, kemistejä, kokkeja, ruoka-aktivisteja ja oliiviöljyntuottajia ympäri maailman. Kirja on syntynyt Muellerin rakkaudesta oliiviöljyyn.

Tom Mueller: OLIIVIÖLJYN MENETETTY NEITSYYS
Alkuteos Extra Virginity: The Sublime and Scandalous World of Olive Oil, suomentanut Eila Salomaa
Into-tieto, nidottu, 280 sivua, suositushinta 29 €, ISBN 978-952-264-369-8
Lataa painokelpoinen kansikuva: http://www.intokustannus.fi/images/isotkannet/oliivioljy.jpg

Arvostelukappaleet ja lisätiedot:
arvostelukappaleet@intokustannus.fi
Milla Karppinen, 050 551 3310, milla.karppinen@intokustannus.fi

Into on ketterä ja ärhäkkä yleiskustantamo. Julkaisemme ajankohtaista tietoa, hillittömän kiinnostavaa kaunoa, kantaaottavia pamfletteja, laadukasta käännöskirjallisuutta ja Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä. Monet kirjoistamme ovat saatavissa myös e-kirjoina.

www.intokustannus.fi | www.mondediplo.fi | www.into-ebooks.com | www.facebook.com/intokustannus