Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Uutuus: Kulta Katriina Pikakahvi on suomalaiseen makuun sopiva pikakahvi

Meira

Uutuus: Kulta Katriina Pikakahvi on suomalaiseen makuun sopiva pikakahvi

Julkaistu: 02.09.2014 klo 09:00
Julkaisija: Meira

Meiran Kulta Katriina maistuu nyt myös laadukkaana, suomalaiseen makuun sopivana pikakahvina. Kulta Katriina Pikakahvi on valmistettu tarkoin valituista arabica-kahvipavuista, jotka antavat kahville aromikkaan ja pehmeän maun.

– Halusimme tuoda tutun Kulta Katriina -brändin alle pikakahvin, joka on suunniteltu nimenomaan suomalaisiin makutottumuksiin. Perinteisesti suomalaiset pitävät vaaleapaahtoisemmista ja hapokkaammista kahveista kuin esimerkiksi keskieurooppalaiset. Kulta Katriina Pikakahvin maku on vahva ja hapokas, mutta kuitenkin pehmeä. Tutkimuksemme mukaan jopa 65 prosenttia pikakahvin käyttäjistä ei ole täysin tyytyväinen nykyisiin tuotevalikoimiin*, Meira Oy:n kahvien tuoteryhmäpäällikkö Eriika Reiss kertoo.

Käytännöllisyys, nopeus ja helppous ovat tärkeimmät syyt nauttia pikakahvia. Kuluttajat arvostavat sitä, että pikakahvista ei tule tiskiä. Lisäksi kahvin valmistaminen onnistuu ilman kahvinkeitintä, ja yhden kupin valmistaminen on nopeaa ja helppoa. Individualismi korostuu pikakahvin juomisessa, sillä sen voi nauttia juuri silloin kun itselle sopii ja vahvuudeltaan omaan makuun sopivana. Lähes kaikki pikakahvin käyttäjät juovat sekä suodatinkahvia että pikakahvia – tilanteen mukaan.

Pikakahvin käyttö on tutkimuksen* mukaan vahvistumassa, sillä arjesta halutaan helppoa ja yksilöllisyys lisääntyy. Yleisesti noin 60 prosenttia pikakahveista keitetään kotona. Muita käyttötilanteita ovat mökki-, vene- tai reissukahvit. Pääkaupunkiseudulla pikakahvin kulutus on yleisempää kuin muualla Suomessa.

Ylemmät toimihenkilöt, kotiäidit ja opiskelijat käyttävät pikakahveja muita useammin.

Kulta Katriina Pikakahvi on saatavilla kaupoista lokakuun alusta alkaen

Suositushinta: 3,70 e / purkki (100 g) ja 6,60 e / pussi (200 g)

*Lähde: Meiran tutkimus suomalaisten pikakahvin käytöstä, maaliskuu 2014

Meira Oy / Eriika Reiss