Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Uuden ajan salaattibaari Urbanfarm avautuu Citykäytävään kesäksi

S-ryhmän ravintolat

Uuden ajan salaattibaari Urbanfarm avautuu Citykäytävään kesäksi

Julkaistu: 24.04.2014 klo 10:00
Julkaisija: S-ryhmän ravintolat

Haluatko parempia salaatteja? Mitä jos saisit koota salaattisi oikeasti tuoreista, tasokkaista ja vaihtuvista täytteistä? HOK-Elannon ja SOK:n yhteinen Food Lab-projekti avaa kesäksi (24.4.–15.10.) Citykäytävään uuden ajan salaattibaarin, Urbanfarmin.

Urbanfarmin salaatit ovat Food Labin tyyliin raffeja, rohkeita ja erilaisuudestaan ylpeitä. Salaattiin tulee melkein pariakymmentä erilaisia raaka-ainetta, ja sen voi tuunata mieleisikseen lisätäytteillä ja -tilpehööreillä. Tarjolla on mm. pulled porkia, lammasta ja härkää sekä kasvisvaihtoehtona quornia, lisätäytteistä löytyy mm. papu- ja tomaattisalaattia. Kastikevalikoima vaihtelee päivittäin, ja tarjolla on sekä perinteisempiä että rohkeampia versioita. Idea salaattibaariin saatiin suoraan asiakkailta, sellaista on toivottu heti Food Labin avaamisesta lähtien.

Mikä Food Lab?

Food Lab on Suomessa ainoa laatuaan. Se on SOK:n ja HOK-Elannon yhteinen kehitysprojekti, jossa testataan ja kehitetään uusia ravintolakonsepteja yhdessä asiakkaiden kanssa. Yksi Food Labin testijakso kestää puoli vuotta, jonka aikana konseptia muokataan ja kehitetään asiakkaiden palautteiden ja kehitysehdotusten perusteella. Asiakkaat saavat myös ehdottaa tulevia konsepteja.

Food Lab avautui keväällä 2013. Ensimmäisenä testissä oli täytettyjä leipiä tarjoava Subille. Nyt Subille löytyy Kauppakeskus Kaaren Coffee Housesta, ja lisää ravintoloita on tulossa. Talvella 2013–2014 testattiin smoothieita ja hodareita tarjoavaa Smoothdog Machinea, jonka inspiroimia hodareita voi nyt jo nauttia oluen kanssa uudessa Ølhus Stockholm -ravintolassa Annankadun ja Eerikinkadun kulmassa.

Anne-Maria Mikkonen
Food Lab Manager