Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Tšekkiviikot Vltavassa 19.9.–30.10.2011

HOK-Elanto

Tšekkiviikot Vltavassa 19.9.–30.10.2011

Julkaistu: 20.09.2011 klo 16:30
Julkaisija: HOK-Elanto

Vltava tarjoaa Tšekkiviikoilla ruokailijoille perinneruokia sekä tšekkiläisen keittiön inspiroimia, nykyaikaan sovitettuja houkutuksia – hyviä juomia unohtamatta. Kaikessa on läsnä tšekkiläinen maittava ruokakulttuuri sekä ajatus siitä, että ateriointi on todellinen nautinto.

Elielinaukiolla sijaitseva Vltava on lunastanut ansaitusti paikkansa Helsingin tasokkaiden ruoka- ja olutravintoloiden joukossa niin tarjontansa kuin miljöönsä puolesta. Jo perinteisiksi muodostuneet Tšekkiviikot tarjoavat jälleen monenlaisia makunautintoja hyvän tšekkiläisen ruoan ja juoman ystäville.

Tutustumisen arvoisia ovat niin tšekkiläinen sipulikeitto, porsaan ribsit kuin paahdettu maissikananrinta, unohtamatta herkullista olutlautasta, jonka valmistamiseen on käytetty Olomoucké syrecky-juustoa. Luonteikkaan ja omintakeisen juuston perinteet ulottuvat Tšekissä peräti 1400-luvulle asti. Tarjolla ovat myös Vltavan ruokalistan todelliset klassikot, joissa riittää ilon aiheita vannoutuneimmillekin herkuttelijoille.

Vltavassa vieraillessa kannattaa tutustua myös mielenkiintoiseen juomatarjontaan. Vltava House Brand -oluet ovat varta vasten Helsingin suurenmoisimmalle tšekkiläiselle valmistettuja ja Tšekkiviikkojen aikana oluenystäviä hemmotellaan Vltava House Brand svetlé pivolla; vaalealla ja makeahkon hedelmäisellä pilsillä. Tarjolla on myös Comenius, hienostuneen humalainen ja aavistuksen hunajainen lager, sekä Ry cht ár Speciál, täyteläinen ja kullankeltainen tšekkilager. Luvassa on myös erityisesti Vltavalle suunniteltu juomauutuus, jonka kaltaista ei Suomessa ole vielä ollut tarjolla.

Kun haluat ottaa rennosti, piipahda Tšekkiviikkojen aikana Vltavassa – pikku palasessa Prahaa keskellä Helsingin vilinää!

Vltava
Elielinaukio 2, 00100 Helsinki
Puh. 010 76 63650 (0,0828 €/puhelu+0,1199 €/min)
www.vltava.fi