Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Tiirikkala tarjoaa ensimmäisten ravintoloiden joukossa suursuosion saanutta Härkistä

Julkaistu: 14.10.2016 klo 09:00
Julkaisija: OSG Viestintä Oy

Anniskelukahvila Tiirikkala on kehittänyt uuden vegepurilaisen kotimaisesta kasviproteiini-innovaatio Härkiksestä. Ravintoloitsija Ossi Ruususen mukaan Härkis-purilainen on saanut erinomaisen vastaanoton myös lihanystävien keskuudessa.

Anniskelukahvila Tiirikkala lienee Turun alueen ensimmäisiä ravintoloita, jossa pääsee maistamaan suursuosion saanutta Verso Food Oy:n Härkistä. Se on kotimaisista härkäpavuista valmistettu kasviproteiiniherkku, joka muistuttaa niin maultaan kuin käyttöominaisuuksiltaan kypsää jauhelihaa. Tiirikkalassa Härkiksestä on valmistettu mehevä kasvispurilainen.

- Innostuimme Härkiksestä Tiirikkalassa heti sen tultua markkinoille, koska haluamme tarjota asiakkaillemme aina jotain uutta. Kasvisruoat ovat meillä kysyttyjä ja suosimme keittiössämme laadukkaita kotimaisia raaka-aineita, ravintoloitsija Ossi Ruusunen sanoo.

Tiirikkalan ideoima Härkis-purilainen sisältää Härkiksen lisäksi kotimaista Jukolan Cheddaria, punasipulia, avokadoa ja Teriyaki-kastiketta mehevän briossisämpylän välissä. Purilaisen lisukkeena tarjoillaan BBQ-majoneesia ja lohkoperunoita.

- Härkis-purilainen on ollut nyt noin viikon kokeiluluontoisesti ruokalistallamme, ja sen suosio on yllättänyt meidät positiivisesti. Uutuuspurilainen ei ole löytänyt vain kasvissyöjiä, vaan myös yhä useampi sekasyöjä haluaa kokeilla kasvisruokaa. Varsinkin Härkiksen täyteläisyys ja purutuntuma on miellyttänyt lihaan tottuneita asiakkaita, Ruusunen toteaa.

Härkis-purilainen on tarjolla Tiirikkalassa toistaiseksi ja annoksen hinta on 16,90 euroa.

Anniskelukahvila Tiirikkala, Ossi Ruusunen, p. 050 5554 308, ossi.ruusunen@gmail.com