Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Teerenpelin Panimon kesässä kuluu 2000 kiloa kotimaista hunajaa

Teerenpeli Yhtiöt Oy

Teerenpelin Panimon kesässä kuluu 2000 kiloa kotimaista hunajaa

Julkaistu: 20.05.2015 klo 09:30
Julkaisija: Teerenpeli Yhtiöt Oy

Teerenpelin Panimon viettäessä tänä vuonna 20-vuotisjuhlaansa, panimomestari Bill Brinkmann on kehittänyt tiiminsä kanssa monia uutuuksia vuoden varrelle. Alkavaan kesäsesonkiin on varauduttu jo hyvissä ajoin.

Kesäoluen keittoerään 250 kg Valosen hunajaa

Hedelmäinen Hanihannu on tämän kesän uutuus. Pirteä ale-tyyppinen olut maustetaan kotimaisella Valosen tilan hunajalla ja omenalla. Yhteen 6000 litran Hanihannu-oluterään tarvitaan 250 kiloa hunajaa. Hunajan lisäys on käsityötä; se lämmitetään keittohuoneessa ja sekoitetaan vierteen joukkoon. Hanihannua on saatavissa Teerenpeli Yhtiöiden ravintoloista sekä se on myynnissä suurimmissa K- ja S-ryhmän kaupoissa.

”Toinen kesäolut palaa valikoimiin asiakkaiden pyynnöstä. Kesähessu Mild Ale saapuu ravintoloihin kesäkuun lopulla. Sitä on lisäksi saatavana pulloissa Lahti Sydämessä –kampanjaan kuuluvissa K-citymarketeissa”, panimomestari Bill Brinkmann kertoo. Kesäoluiden lisäksi edellisten kesien hellepäivien raikas sitruunainen juoma Lemon Teezer on jo hanoissa.

Trendien mukana mutta oma linja säilyttäen

Teerenpelin Panimon panimomestarina on toiminut jo 8 vuotta eteläafrikkalainen Bill Brinkmann. Mikrobiologian työt vaihtuivat lopulta oluen valmistukseen Münchenin teknillisen yliopiston panimomestari-koulutuksen jälkeen. Panimomestari kertoo, että panimolla etsitään jatkuvasti uusia ideoita ja seurataan tarkkaan miten oluttrendit kehittyvät. Trendit voivat olla joko pienemmän piirin erityinen juttu tai laajempaa joukkoa kiinnostava tyyli tai maku. ”Uuden tuotteen tuotekehitys on tarkkaa tutkimista ja maistelua ja asiakkaiden kuuntelua. Ensin panimolla mietitään mikä oluttyyppi kehitetään, millainen makeus, väri ja humalointiaste siinä on sekä onko kyseessä pinta- vai pohjahiivaolut”, panimomestari Bill Brinkmann kertoo tuotekehityksen vaiheista. Panimomestari nimeää omaksi suosikikseen Teerenpelin vaalean, suodattamattoman Vauhtiveikko-vehnäoluen.

Suuret Oluet - Pienet Panimot starttaa Tampereelta

Teerenpelin Panimo on mukana Suuret Oluet - Pienet Panimot -olutfestivaaleilla. Tapahtumia järjestetään tänä vuonna Tampereella 21.-23.5., Lahdessa 25.-27.6. ja Helsingissä 22.-25.7.

Lisätiedot:

teerenpeli.com

Anssi Pyysing

Toimitusjohtaja, CEO, Teerenpeli Yhtiöt Oy
0500 830 458, anssi.pyysing@teerenpeli.com

Timo Kuorehjärvi

Toiminnanjohtaja, Panimo & Tislaamo Oy
040 549 7253, timo.kuorehjarvi@teerenpeli.com

Teerenpelin Panimo perustettiin vuonna 1995 ja panimon ensimmäinen tuote oli Puolukka Lysti. Panimon tuotantomäärä on tänä vuonna 400 000 litraa. Teerenpeli on yksi ensimmäisistä suomalaisista pienpanimoista, joka on ottanut käyttöönsä oman, uusiutuvalla energialla toimivan prosessienergialaitoksen.

Teerenpeli Yhtiöt Oy on innovatiivinen ravintola- ja panimoalan perheyritys, joka koostuu Teerenpeli-ravintoloista, Teerenpeli Panimo & Tislaamosta, ruokaravintola Taivaanrannasta Helsingissä ja Lahdessa sekä Laivaravintola Teerenrannasta. Teerenpeli-ravintoloita löytyy Lahden lisäksi Helsingistä, Tampereelta sekä franchising-yritykset Turusta ja Lappeenrannasta. Teerenpeli Yhtiöiden liikevaihto on yli 10 miljoonaa euroa ja yritys työllistää yli 70 henkilöä. Teerenpelin tuotteet valmistetaan uusiutuvalla energialla. www.teerenpeli.com