Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Teerenpeli tislaamon tuotteet kaksoisvoittoon

Teerenpeli Yhtiöt Oy

Teerenpeli tislaamon tuotteet kaksoisvoittoon

Julkaistu: 06.02.2015 klo 17:23
Julkaisija: Teerenpeli Yhtiöt Oy

Teerenpeli Tislaamon Distiller´s Choice ”Port Wood Finished” voitti ensimmäisen palkinnon pohjoismaisten viskien sarjassa ja saman panimon Distiller´s Choice HOSA toisen palkinnon. Palkinnot jaettiin tänään alkaneessa UISGE2015-tapahtumassa Vanhalla ylioppilastalolla Helsingissä.

Molemmat ovat rajatun saatavuuden single malt -viskejä. Distiller´s Choice ”Port Wood Finished” on Tallink Silja Oy:lle tuotettu kokonainen pullotuserä ja sitä on valmistettu 1174 pulloa. Port Wood Finished on kypsynyt bourbon-tynnyreissä ja se on viimeistelty portviini-tynnyreissä. Viskiä on saatavilla myös Teerenpeli- ja Taivaanranta –ravintoloista. Distiller´s Choice HOSA on Teerenpeli Tislaamon ensimmäinen savunmakuinen 10 vuotta kypsynyt viski ja sitä on valmistettu ainoastaan 672 pulloa. Kaikki myynnissä olevat pullot ovat numeroituja.

Viidettä kertaa järjestettävä UISGE2015 kokoaa alan harrastajat ja asiantuntijat ympäri maailmaa 6.-7. helmikuuta Vanhalle Ylioppilastalolle. Esillä on noin kaksisataa erilaista viskiä ja rommia.

Teerenpeli Panimo & Tislaamo investoi uuteen viskitislaamoon

Alkuviikosta uutisoitiin Teerenpeli Panimo & Tislaamo Oy:n panostavan suomalaisen mallasviskin valmistukseen ja investoivan uuteen tislaamolaitteistoon. Uuden investoinnin myötä tynnyröitävän viskitisleen valmistus nelinkertaistetaan 160 000 litraan vuodessa nykyisestä 40 000 litrasta. Teerenpeli Tislaamo on valmistanut suomalaista viskiä jo vuodesta 2002.

Anssi Pyysing
Toimitusjohtaja, CEO, Teerenpeli Yhtiöt Oy
0500 830 458, anssi.pyysing@teerenpeli.com

Timo Kuorehjärvi
Toiminnanjohtaja, Panimo & Tislaamo Oy
040 549 7253, timo.kuorehjarvi@teerenpeli.com

Panimon ja tulevan uuden tislaamon osoite: Liimaajankatu 9, 15520 Lahti

Liitteenä olevia kuvia voi vapaasti käyttää Teerenpeli Panimo & Tislaamo uutisoinnin yhteydessä.

Teerenpeli Yhtiöt Oy on innovatiivinen ravintola- ja panimoalan perheyritys, joka koostuu Teerenpeli-ravintoloista, Teerenpeli Panimo & Tislaamosta, ruokaravintola Taivaanrannasta Helsingissä ja Lahdessa sekä Laivaravintola Teerenrannasta. Teerenpeli-ravintoloita löytyy Lahden lisäksi Helsingistä, Tampereelta, Turusta ja Lappeenrannasta. Teerenpeli Yhtiöiden liikevaihto on yli 10 miljoonaa euroa ja yritys työllistää yli 70 henkilöä. www.teerenpeli.com