Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Teerenpeli Panimo & Tislaamo investoi uuteen viskitislaamoon

Teerenpeli Yhtiöt Oy

Teerenpeli Panimo & Tislaamo investoi uuteen viskitislaamoon

Julkaistu: 02.02.2015 klo 10:30
Julkaisija: Teerenpeli Yhtiöt Oy

Lahdessa sijaitseva Teerenpeli Panimo & Tislaamo Oy panostaa suomalaisen mallasviskin valmistukseen ja investoi uuteen tislaamolaitteistoon. Investoinnin arvo on puoli miljoonaa euroa. Uuden investoinnin myötä tynnyröitävän viskitisleen valmistus nelinkertaistetaan 160 000 litraan vuodessa nykyisestä 40 000 litrasta. Teerenpeli Tislaamo on valmistanut suomalaista viskiä jo vuodesta 2002. Viime vuonna Teerenpeli viskien viennin osuus kaksinkertaistui edellisvuoteen verrattuna ja investoinnilla halutaan varmistaa kasvun jatkuvuus.

Perinteitä kunnioittaen

Teerenpelin viski tehdään aidoilla ja perinteisillä kuparisilla pannutislauslaitteilla. Uuden tislaamolaitteiston toimittaa Skotlantilainen Forsyth Group. Toimittaja on sama, mitä Teerenpeli on käyttänyt aikaisemminkin. Tislauspannujen muoto pidetään nykyisen kaltaisena, vaikka koko suurenee. Tällä varmistetaan, ettei oma ja tunnistettava Teerenpeli Single Malt -viskin karaktääri muutu. Teerenpelin vanhin myynnissä oleva viski on tällä hetkellä 8 vuoden ikäinen Teerenpeli Single Malt 8yo.

Laitteisto käyttöön syksyllä 2015

Viime vuonna Teerenpeli Panimo & Tislaamo investoi voimakkaasti panimoon ja tänä vuonna on tislaamon vuoro. Uusi laitteisto on parhaillaan rakenteilla ja se otetaan käyttöön 2015 syksyllä. Tislaamon käyttöenergiana käytetään uusiutuvaa ja ympäristöystävällistä pellettivoimalaitoksen lämpöenergiaa. Vanha tislaamo, joka sijaitsee Lahden keskustassa Taivaanranta-ravintolan alakerrassa jää paikoilleen ja sen tuotanto ja toiminta vierailukeskuksena jatkuu keskeytyksettä. Jatkossa vanhassa tislaamossa voidaan keskittyä erikoistisleisiin, esimerkiksi luomu- tai vahvasti savuisiin viskeihin

Liittyvät tapahtumat

Teerenpeli Panimo & Tislaamon tuotteet ovat esillä 6.-7.2.2015 Uisge-tapahtumassa Vanhalla Ylioppilastalolla, Helsingissä. Ravintola Taivaanrannassa Helsingissä on tapahtuman teemaan sovitettuna Uisge2015 -suositusmenu, joka on saatavissa jo perjantaista 30.1. alkaen.

Anssi Pyysing
Toimitusjohtaja, CEO, Teerenpeli Yhtiöt Oy
0500 830 458, anssi.pyysing@teerenpeli.com

Timo Kuorehjärvi
Toiminnanjohtaja, Panimo & Tislaamo Oy
040 549 7253, timo.kuorehjarvi@teerenpeli.com

Panimon ja tulevan uuden tislaamon osoite: Liimaajankatu 9, 15520 Lahti

Liitteenä olevia kuvia voi vapaasti käyttää Teerenpeli Panimo & Tislaamo uutisoinnin yhteydessä. Kuvat on otettu nykyisestä viskitislaamosta; uusi laitteisto tulee olemaan vastaavankaltainen mutta suurempi.

Teerenpeli Yhtiöt Oy on innovatiivinen ravintola- ja panimoalan perheyritys, joka koostuu Teerenpeli-ravintoloista, Teerenpeli Panimo & Tislaamosta, ruokaravintola Taivaanrannasta Helsingissä ja Lahdessa sekä Laivaravintola Teerenrannasta. Teerenpeli-ravintoloita löytyy Lahden lisäksi Helsingistä, Tampereelta, Turusta ja Lappeenrannasta. Teerenpeli Yhtiöiden liikevaihto on yli 10 miljoonaa euroa ja yritys työllistää yli 70 henkilöä. www.teerenpeli.com