Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Suomen suurimman ruokalehden verkkopalvelu Maku.fi on uudistunut

A-lehdet Oy

Suomen suurimman ruokalehden verkkopalvelu Maku.fi on uudistunut

Julkaistu: 11.09.2014 klo 12:11
Julkaisija: A-lehdet Oy

Maagista 100 000 viikkokävijän rajaa kolkuttelevan palvelun uutta sisältöä ovat 10 nimikkobloggaria.
Palvelun ydin ovat olleet Maku-lehden testatut reseptit, joita on jo yli 5 000. Seuraavaksi haluamme luoda Maku.fistä aidon yhteisön, Maku-lehden päätoimittaja Satu Koivisto kertoo.

Ruokablogien buumi näkyy Maku.fi:ssä

Toimituksen huolellisesti valitsemat blogit edustavat ruoan kaikkia ilmiöitä unelmaleivonnasta lasten kanssa kokkailuun. Painted By Cakes -blogin Emma hurahti näyttäviin kakkuihin ollessaan opiskelijavaihdossa Malesiassa. Kotona Suomessa Emma alkoi kokeilla näyttävien kakkujen tekoa. Pian alkoi sadella toiveita kakkujen ohjeista ja kuvista. Syntyi blogi, joka Emman yllätykseksi alkoi pian kerätä kävijöitä myös lähipiirin ulkopuolelta.

Tiina innostui seitsemän vuotta sitten ruokakuvauksesta. ”Ammatin puolesta digitaaliset sisällöt olivat tuttuja, ja päätin koota juttuja, valokuvia ja reseptejä vähän kuin omaksi lehdeksi”, kertoo Tiina. Syntyi Fanni & Kaneli -ruokablogi, jossa suositaan simppeleitä reseptejä ja keskitytään erityisesti sesongin mukaiseen kokkailuun.

Äijäenergiaa Maku.fissä edustaa Onko nälkä? -blogi, joka syntyi alun perin kokeiluna, kun vaasalainen kokkiopiskelija halusi tallentaa johonkin koulussa tekemiään ruokia. Meni kauan ennen kuin blogin kirjoittaja Joonas edes kertoi kenellekään blogin olemassaolosta. Suurin osa resepteistä on liharuokia.

A-lehdet tavoittelee blogien markkinajohtajuutta. Haluamme olla laadukkain sisällöntuottaja ja bloggareille eniten tulouttava mediatalo, A-lehtien digitaalisen liiketoiminnan johtaja Petri Pekki sanoo.

LISÄTIEDOT JA HAASTATTELUPYYNNÖT:

Satu Koivisto, päätoimittaja, Maku, 045 674 8310, satu.koivisto@a-lehdet.fi

MAKU on Suomen suurin ruokalehti ja Maku.fi sen verkkopalvelu. Lehden ja verkkopalvelun yhdistelmä tavoittaa yhteensä 221 000 ruoanlaitosta innostunutta kotikokkajaa (KMT Kuluttaja 2013). Maku-brändi on osa A-lehtien tuoteportfoliota.