Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Suomalaiset suosivat fantasiaa

Julkaistu: 31.03.2016 klo 13:01
Julkaisija: Pizza-online.fi

Pizza-online.fi listasi suomalaisten tilausruokasuosikit

Yksi on ylitse muiden, kun suomalaiset tilaavat ruokaa kotiin. Omavalintaisia täytteitä sisältävä fantasia-pizza on tilastojen ykkösenä jokaisessa ikäryhmässä kaikkialla Suomessa. Pizza-online.fi:n käyttäjätilastojen mukaan hopeasijaa pitää kebab ranskalaisilla ja pronssisijalla on rullakebab kaikissa ikäryhmissä ympäri Suomen. Tilastot on kerätty vuoden 2015 ajalta.

Suomalaisten suosikkipizza on omavalintaisia täytteitä sisältävä fantasia. Yli 600 ravintolaa sisältävän Pizza-online.fi:n kaikista tilauksista yli neljännes on fantasia- tai muita omavalintaisia täytteitä sisältäviä pizzoja. Seuraaviksi suosituimpia palvelusta tilattuja annoksia ovat kebab ranskalaisilla ja rullakebab.

Koko maan tilastoissa top 3 -suosikkipizzoihin fantasian jälkeen valikoituvat americano ja julia -pizzat. Listan kärjessä keikkuvien pizzojen täytteissä on kinkkua, salamia tai katkarapua sekä ananasta ja aurajuustoa.

Tampereella tilataan wingsejä ja Turussa maistuvat tuliset pizzat

Aktiivisimmat Pizza-online.fi -palvelun käyttäjät löytyvät pääkaupunkiseudun (668 966 tilausta) jälkeen Tampereelta (55 894) ja Turusta (19 884). Vaikka top 3 -suosikit ovatkin näissä kaupungeissa samat, niin alueellisia eroja löytyy.

Pääkaupunkiseudulla Helsingin, Espoon ja Vantaan suosikkien sijalla viisi on legendaarinen dillinger-pizza ja top 10 -listan hännänhuippuna muutamia vuosia sitten lähes kulttimaineeseen noussut smetanapizza, kun pois luetaan tilastoja johtava Fantasia-pizza.

Hot wings -kanansiivet ovat tamperelaisten oma ylpeys, ja ne nousevat Tampereen listalla sijalle viisi. Jo 90-luvulta tamperelaiseen pikaruokakulttuuriin kuuluneet tulisesti maustetut siivet ovat myös tilausruokien suosikki.

Turun listoilla on niin ikään hottia purtavaa, sillä top 10 -listalta löytyy jalapenoja sisältävä mexicana-pizza sekä tulista kastiketta sisältävä forza-pizza.

Helsinki, Espoo ja Vantaa (pl. Fantasia)

3. Americano
  4. Julia