Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Sevilla- ja Torero-ravintoloissa Iberico-porsasta ja pimientoksia

S-ryhmän ravintolat

Sevilla- ja Torero-ravintoloissa Iberico-porsasta ja pimientoksia

Julkaistu: 24.05.2012 klo 14:00
Julkaisija: S-ryhmän ravintolat

Sevilla- ja Torero-ravintolat tuovat asiakkailleen uusia espanjalaisia herkkuja 24.5. vaihtuvalla ruokalistalla. Uutuuksia listalla ovat mm. mustien Iberico-porsaiden murea laatuliha, aito espanjalainen paellariisi calasparra sekä Pimientos de Padron. Viinilistalla yhteistyötä tehdään espanjalaisen huipputuottajan Miguel Torresin kanssa.

S-ryhmän Sevilla- ja Torero-ravintoloista saa 24.5. alkaen uusia Espanjan herkkuja. Yksi uutuuksista on mustien Iberico-porsaiden liha, joka on vielä melko harvinaista herkkua Suomessa. Nämä vapaana kasvavat, Iberian niemimaan mukaan nimetyt porsaat syövät lähinnä tammenterhoja, mikä tekee niiden lihasta erityisen mureaa ja herkullista. Iberico-porsasta pidetäänkin parhaana saatavilla olevana porsaanlihana.

Toinen mielenkiintoinen uutuus tulee Sevilla- ja Torero-ravintoloiden listalle Caliciasta, Atlantin rannikolta. Pienestä Padrónin kaupungista on kotoisin espanjalaisena rulettinakin tunnettu Pimientos de Padrón. Nämä pienet paprikat ovat Espanjassa suosittu naposteltava esimerkiksi oluen kanssa. Yleensä nämä paprikat ovat kaikki mietoja, mutta joukossa saattaa olla joskus muutama tulinenkin, mistä nimitys espanjalainen ruletti juontaa juurensa.

Tapastelu sopii arkeen ja juhlaan

Sevilla- ja Torero-ravintoloissa yhdessä syöminen ja tapastelu on tärkeässä asemassa. Paella-annoksissa käytetään aitoa espanjalaista calasparra-riisiä ja näyttävät miekat sopivat hyvin vaikka kahden hengen juhlahetkiin. Tapakset ovat olennainen osa jokaista espanjalaista ruoka- ja juomahetkeä. Baskimaassa tapakset tarjoillaan usein leipäpalan kanssa ja niistä käytetään nimitystä pinchos. Sevilla- ja Torero-ravintoloiden uudelta listalta löytyy monipuolinen valikoima tapaksia naposteltavaksi niin alkuruokana kuin vaikka viini- tai olutlasillisen ääressä.

Uudistunut viinilista keskittyy espanjankielisten maiden viineihin. Luomuviinitarjontaa edustaa argentiinalainen palkittu viinitalo, luomuviljelyn edelläkävijä Santa Ana. Cava-yhteistyötä tehdään maailmankuulun Codorniu-viinitalon kanssa, ja uutuutena ravintoloihin tulee Torresin Natureo -alkoholittoman valkoviinin rinnalle myös saman tuottajan alkoholiton punaviini.

Katja Malminen
Brand manager, Sevilla & Torero
SOK Ravitsemiskaupan ketjuohjaus
katja.malminen@sok.fi

www.sevilla.fi, www.torero.fi

Sevilla ja Torero ovat S-ryhmän espanjalaiset ravintolakonseptit. Ne ovat matka espanjalaisuuteen, aitojen makujen ja rotevien viinien maailmaan. Valmiina voittamaan sinunkin sydämesi. Suomessa on tällä hetkellä viisi Sevillaa ja kuusi Toreroa, sekä yksi Sevilla Pietarissa.