Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Sangen Oy käynnisti kansainvälisen kehitystyön ekologisen juomatölkin markkinoille saattamiseksi

Sangen Oy

Julkaistu: 30.09.2016 klo 08:30
Julkaisija: Sangen Oy

Sangen Oy on aloittanut tutkimus- ja tuotekehityshankkeen ekologisen tölkkimerkintämenetelmän saattamiseksi kansainvälisille markkinoille. Cajo Technologies Oy:n patentoitua laserteknologiaa hyödyntävä uusi innovaatio tulee tarjoamaan räätälöityjä tölkkietikettejä ilman maaleja ja lakkoja. Hankkeen vastaavan johtajan TkT Sanna Taskilan mukaan juuri kemikaalien ja väriaineiden poisjääminen tuotannosta on herättänyt kiinnostusta ekologista laserteknologiaa kohtaan. Tuotteiden tilaus tulee olemaan mahdollista pilvipalvelun kautta ja myös pienten myyntierien tilaus tulee kannattavaksi uuden teknologian myötä.

- ECOLABEL-nimellä kulkeva innovaatio on kansainvälisen liiketoiminnan kehityshanke, jolla tavoittelemme merkittävää muutosta olut- ja virvoitusjuomien pakkausteollisuuteen kv-markkinoilla, visioi Sangen Oy:n hallituksen puheenjohtaja Mikko Ahokas. ECOLABEL-hanke toteutetaan Tekesin Tempo-rahoituksella.

- Hankkeen aikana pilotoidaan pilvipohjaista palvelua ja etsitään ensimmäisiä asiakkaita kansainvälisiltä markkinoilta. Mielenkiintoa on jo ollut innovaatiota kohtaan. Tölkki on olut- ja virvoitusjuomateollisuudessa vallitseva pakkausmuoto ja maailmalla tölkkien valmistus on noin 300 miljardin euron markkina vuositasolla, kertoo Sangenin markkinointijohtaja Jami Teirikari.

Lisätietoa:

TkT Sanna Taskila / Sangen Oy

+358 400 871294 / sanna.taskila@sangen.fi

Sangen Oy on v. 2015 perustettu alkoholijuomiin erikoistunut yritys sekä Tornion Panimon pääomistaja. Sangen Oy työskentelee tiiviisti Tornion Panimon yrityksen johdon kanssa, kehittääkseen yhtiötä sen nopean kasvun vaatimissa rahoitus-, myynti-, markkinointi- ja tuotekehitysstrategioissa.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki