Syksy on tunnetusti miesten juhlapäivien sesonkia. On isänpäivää (8.11) ja miestenpäivää (19.11). Juhlapäivien kunniaksi Saludo-kahvi aktivoituu kohderyhmää kannustavalla promootiolla. ”Kun hyvä riittää” on Saludon brändislogan, joka esiteltiin menestykkäästi tuotemerkin uudelleen asemoinnissa vuonna 2018 kiroilevan mummon myötä. Brändityöstössä tunnistettiin, että markkinalla olisi tilaa kahvimerkille, joka on konstailemattoman inhimillinen ja antaa vastapainoa ylisuorittamisen ja hifistelyn kulttuurille. Saludon kohderyhmäksi määrittyi alle 45-vuotiaat miehet. Työstön aikana havaittu insight kohderyhmästä linkittyy vahvasti brändin lupauksen taustalle:

”Havaitsimme, että miehet ja erityisesti nuoret miehet kokevat aika paljon suoriutumispaineita elämässä. Muun muuassa odotukset ja normit miehisyyttä koskien, työelämän paineet; opinnot ovat taustalla miesten suoriutumiseen liittyvässä ahdistuksessa. Hyväksynnän ja avoimuuden kulttuurille on selkeä tarve,” toteaa Heidi Päiväniemi, Meiran markkinointipäällikkö.

”Saludo on kahvimaailman suorapuheinen kapinallinen, joka on ylpeästi ok ja sanoo asiat suoraan, ilman höpinöitä. ”Kun hyvä riittää” -lupauksella brändi myös vastustaa ylisuorittamista ja kannustaa ihmisiä uskomaan itseensä; ihan hyväkin riittää”, tiivistää Eriika Reiss, kahvien tuoteryhmäpäällikkö.

Tällä kertaa hyvä riittää myös kalsareissa; syksyn ”miehisten” juhlapäivien kunniaksi Tam-Silkin Kalsarit-verkkokaupasta voi hankkia Saludo-brändätyt kalsarit kaverille, kumppanille tai isälle. Kuten Saludo-kahvilla kalsareidenkin viesti on kannustava ja inhimillinen; keskeiseltä alueelta löytyy viesti ”Kun hyvä riittää”.

Saludo-kalsarit on valmistanut Kangasalla kotimainen tekstiilialan yritys Tam-Silk ja tuotteiden myynti tapahtuu Kalsarit-verkkokaupan kautta. Promootion ja verkkokaupan suunnittelusta vastaa Saludon mainostoimistokumppani Buena Creative. Digikampanja alkaa tällä viikolla (vko 41) ja jatkuu marraskuulle vko 45. Medioina Youtube, Facebook, Instagram ja Snapchat.

”Kalsarit-brändi on tarkoitettu ihmiselle, joka ei ota asioita turhan vakavasti, joten Saludon kapinallinen asenne sopii meille erinomaisesti. Meille kotimaisuus on tärkeintä ja siksi Saludo-kalsarit valmistetaan Kangasalla kuten muutkin Kalsarit-tuotteet. Oli hienoa, että myös Meiralla kotimaisuus koettiin tärkeänä.”, kertoo Tam-Silkin toimitusjohtaja Tuomo Saarni.

Kalsareita voit ostaa osoitteesta  www.kalsarit.fi/saludo